de Radu Moraru
Televiziunile au innebunit sau au cazut prada manipularii. Sau banului!
Va reamintesc faptele. O comisie prezidentiala, formata din specialisti nu din tractoristi, vine, fara sa cheltuiasca milioane de euro pe „diverse” studii de fezabilitate, lucrind aproape gratis, deci vine si propune o reforma a sistemului sanitar. Totul e destinat dezbaterii publice!
Basescu motiveaza demersul comisiei: sistemul nu functioneaza, baietii destepti fura miliarde anual, de peste 20 de ani, exista multa coruptie, medicii si personalul medical emigreaza pe capete, multe spitale devin adevarate cimitire, saracia e lucie iar pacientii romani sint nemultumiti. Cei care isi permit, se trateaza de foarte multi ani in strainatate, chiar si cind e vorba de o banala durere de cap! Pe scurt, niste cetateni romani, strinsi la Cotroceni si nu la disco Bamboo, au niste idei.
Episodul 2.
Prin contributia majora a lui Raed Arafat si a vuvuzelelor, opinia publica este intoxicata cu urmatoarea aberatie: „Dictatorul” vrea sa inchida unitatea militarizata a MAI, adica SMURD, sau, mai mare aberatie, sa o privatizeze! Ca o paranteza, atunci cind Patriciu a propus privatizarea Justitiei, nu a sarit niciun mogulas sau vuvuzea. Arafat s-a dovedit complice la acest scenariu fantezist, el facind turul televiziunilor fara sa infirme aceasta intoxicare dar si fara sa sufle o vorba despre fundatia sa privata cu acelasi nume! E ca si cum eu imi fac miine un ONG, numit Fundatia pentru Ministerul Sanatatii si string cei 2% de la oameni, ei crezind ca banii ajung direct in perfuzii, vata si seringi!
Episodul 3.
Arafat isi da demisia, en fanfare, cu toate ca ar fi trebuit demis pentru intoxicarea opiniei publice, pentru distrugerea dezbaterii publice intr-un sistem care nu a putut fi reformat in ultimii 20 de ani de catre nimeni. Sesizind ca a jucat mult prea periculos, Arafat se delimiteaza de actiunile de strada cu tenta politica. Din pacate, e banuiala mea, Arafat va folosi SMURD si banii din Fundatia sa pentru Smurd pentru o viitoare cariera politica!
Episodul 4.
Intr-un gest fara precedent, Presedintele cere Premierului sa retraga de pe siteul MS proiectul de lege, pe motiv ca toata lumea se opune: cei din sistem (normal, o fac de 20 de ani), lideri politici, cum ar fi Gyorgy Frunda, cu mari beneficii din afacerile cu Sanatatea, aproape toata presa (normal, cistiga o piine de peste 20 de ani de la „baietii destepti”), Opozitia (normal, nu ei au introdus actualul si minunatul sistem inca din ’90?!) dar ” si o mare parte a populatiei”, spune Basescu. Si are dreptate, voi detalia imediat.
Pauza publicitara.
Dupa cum ati observat, curajosii de la guvernare n-au zis nici pis, nici macar un miao! Este exact situatia cind Romania se prabusea si trebuiau luate niste masuri dure, acum 2 ani, astazi laudate de o Europa intreaga, iar marii lideri de la Putere o scaldau!
Episodul 5.
Intra in scena „hiena” CTP, cred ca cea mai flaminda hiena din lume, avind in vedere ca de prin 2005 il vrea jos pe Basescu sa poata sa-l sfisie! Ca de obicei, in ultimii ani, a spus numai prostii, ca Basescu „s-a masturbat” cu aceasta propunere legislativa, ca Arafat l-a batut, ca Base s-a speriat si a fugit in munti insultind populatia ca nu vrea reforma, abureli CTPiste!
Pauza publicitara.
E adevarat, in aceste conditii de maxima perversitate din partea unora, enumerati mai sus, care cistiga enorm din muribundul sistem sanitar si din moartea devreme a romanilor, in conditiile in care clasa politica de la Putere este de o lasitate maxima in momentele cheie, cu mass media platita sa fie curva, nu poti sa incepi o reforma dureroasa dar necesara ca apa de zi cu zi! E clar ca, manipulata, populatia va fi impotriva, peste jumatate din ea si ca, orice mort sau ranit de la Stirile de la ora 5 ii va fi pus Presedintelui in circa. In an electoral e foarte periculoasa o asemenea atmosfera!
Episodul 6.
Tovarase CTP, ca sa intelegi de ce Sirbu iti da bani degeaba, nu Basescu a pierdut, o sa explic, ci Romania a mai pierdut un tren important si foarte multi ani, si va mai pierde foarte multi doctori si asistente care vor emigra. De pierdut a pierdut si Coalitia de la Putere! Prin gestul sau, fara precedent, Traian Basescu le cam spune adio „curajosilor” politicieni pe care i-a cocotat la putere si le cam arata usile opozitiei! E drept, si printre cei de la PDL-UNPR-UDMR circula un vinticel de tipul „Sa ne mai scuteasca prezidentu’ cu reforma, noi sa bagam populisme si moneda la popor, ca e an electoral!” In 2004, AN si gasca gindeau la fel despre Iliescu si mosu’ le-a cam tras-o! Om trai si om vedea, om cu om!
Explicatie pentru CTP.
Tovarase, cind un sef de stat vine si propune gratis, o lege lucrata citiva ani, spre dezbatere publica, asupra unui sistem putred de bogat dar putred pentru pacienti, si o stim 99% dintre romani, iar urmarea este ca toata presa vinduta si toti mafiotii din sistem declanseaza urgia intoxicarii cu minciuni si campania de bocanci in gura lui TB, desi nu el a scris proiectul ci tot niste medici, ei bine „batrinelule”, asa cum zicea mos Vintu, Presedintele a avut un comportament rational pentru Romania. A cistigat foarte mult respect din partea oamenilor rationali, a electoratului de dreapta si a romanilor de la sate si din strainatate. Pentru un dimbovitean de tip CTP, e greu sa intelegi ca propunerea de a exista o ambulanta in fiecare comuna s-a bucurat de o mare sustinere.
Sa fiti iubiti! Si, cum spuneam deunazi, vreo 2-3 ani sa nu aveti nevoie de spital! Apoi, mai vedem!
P.S.
Asa cum il stiu, Presedintele va relua tema Sanatatii in 2013, o spun pentru cei care cred ca „dictatorul” a fugit!
Buna dimineata,
Sunt trista…pur si simplu nu-mi mai pot intelege compatriotii!!!Ieri am inteles ca NU NE MAI FACEM BINE …si nu ma refer la bolile fizice.
Sunt trista pentru mine ca la varsta mea de „tanara pensionara” beneficiez si voi beneficia din ce in ce mai des de „beneficiile” sistemului nostru sanitar.
Sunt trista ca am ajuns sa gandesc: „Ce bine ca ai mei copii nu traiesc in tara” dupa ce , mai zilele trecute spuneam si credeam ca se poate, ca sa ajunga sa fie mandri ca sunt romani si sa se poata lauda cu asta.
Sunt trista ….
Pentru ca, oamenii nu se informeaza…unii nu au net, altii au si nu stiu sa-l foloseasca, unii se lasa manipulati de tv, in sensul ca urmaresc numai un pot tv.
Pana la un punct e de inteles ca nu e timp sa citesti zilnic, ce s-a intamplat pe scena politica, in asa fel incat sa vezi si sa auzi tu cu ochii si urechile tale si nu rezumatele facute de altii; dar ce am vazut eu aseara la tv, ce oameni demonstrau…numai oameni cu servici si informati, nu erau! Vesnicii demonstranti: revolutionarii si pensionarii rezistenti la frig.
Multumim Elena pentru aceste ganduri curate,si eu nu stiu incotro sa o iau,sunt la sfarsitul carierei aproape si tare mi-as fi dorit sa ma reantorc acasa…..dar…uf…suntem pe niciunde in acest moment…speram int-un viitor mai bun pentru RO de aceea ne-am adunat aici sa facem ceva..
Avem nevoie de o televiziune sanatoasa sa deschida orizontul ,gandirea romanilor si aceasta este NASUL TV.
Celelalte(nu toate,se stiu care) tembelizeaza poporul si il intoxica sa il ‘stoarca precum o lamaie’ pana la ultima picatura.
sa fii sanatoasa si sa auzim de bine!
ps. …bai matrita…acum faceti mitinguri sa-l puneti inapoi pe arafaul vostru….NU MAI TINE…se vor face licitatiile fara el si firmele din Cluj…
postacilor use-listi….ati dat buzna..aici….mergeti la mitinguri…lasatine ….cam multi aveti sarcini aici…inseamna ca acest blog va deranjaza…dar cind va fi NASULTV …???cum o sa va mai manifestati…???…!!!
o sa ne faca ratings 🙂
Bravo Nashule! Nota 10!
Episodul 2 e pus din burta. Raed n-a zis niciodata asa ceva si l-am urmarit. Multe idei sunt false, nu s-a vorbit despre asa ceva. Vedeti ce a vrut Raed si apoi dati in el. Lasati ziarele sau analistii sau politicul, vedeti doar ce a zis Raed, atat. Faptul ca au lucrat moka niste teoreticieni nu ma incalzeste cu nimic. Raed a venit de pe ambulanta, de langa targa si nu l-a intrebat nimeni nimic la proiect. Vladescu n-a raspuns la multe intrebari privind functionarea viitoarei legi. O facem din mers asa romaneste? O aruncam in apa ca pana la urma o sa invete sa inoate? Multi consilieri de la Cotroceni sunt sub nivelul postului.
Nea Relu, mai informeaza-te. Arafat a participat la discutii si cand nu reusea sa-si impuna ideea fixa de a nu fi admise AMBULANTELE private in sistemul de urgenta GRATUIT pentru pacienti si platit din fondul de asigurari, dupa ce batea cu pumnul in masa, iesea trantind usa dupa el. A dat dovada de prea multa inflexibilitate la discutii. L-ai ascultat si pe reprezentantul Asociatiei pacientilor care a participat activ in ultimele luni la discutiile pe proiect?
Eu as fi facut la fel.
Cand o persoana din sistem nu intelege diferenta intre ambulatoriu si urgenta, inseamna ca nu intelege nimic. este cel mult un economist care judeca trunchiat si nu intelege defapt ca eficienta se afigura global.
o greseala in urgenta de cateva minute se traduce in costuri in ani de zile de ambulatoriu.
Celor care vin cu propuneri aberante, le spui ca vin cu propuneri aberante, ce-i de negociat cu ei?
Ambulantele private inseamna cel mult o economie de 5-10% din costurile materiale, insa erorile pe care acestea le-ar putea produce pacientilor vor putea fi de 50%. Si atunci despre ce eficenta discutam?
Asa este. Si mai e ceva ce nu se spune: comunitatile din mediul rural pot avea punct SMURD. De exemplu in comuna de unde sunt eu functioneaza de 3 ani.
D-L Arafat asa cum a declarat ca nu este implicat in organizarea mitingurilor de ,,sustinere,, pt. el ,putea sa nege ideea lansata de vuvuzele cu desfiintarea SMURD ,dar a fost de acord cu ea, oare de ce ?
:))) Arafat nu vrea concurenta!!!!! Fundatia lui incaseaza banii de pe numele SMURD si se bucura de multa simpatie de pe urma muncii facuta de SMURD-ul de stat, si nu de fundatia lui!!
Imi pare rau pentru el, dar a cam dat-o-n bara de data asta. Lucrand intr-un Minister, nu te-apuci sa bati din picioare la tv, ci la el in birou sau in biroul primului ministru, eventual…
iar nu ai inteles nimic? )))))))))
@relu matrimineru…scuze matiteru )))))))))
auzi ,mài relu mai lasa-ne cu arafat asta al tau ,daca ar fii fost privat si incepea acum formarea smurdului ,iti garantez ca lauda legea pe la toate televiziunile si ar fi fost de acord cu tot.
omul a privit legea din punctul lui de vedere si a intereselor lui…atat
si mai stim noi a cui interese ,ca nu degeaba ii are in Consiliul Director al Funddatiei Smurd pe baietii lui Felix si Vantu
@nightmare, salut, ai dreptate partial.
Una este sa judeci cand nu exista nimic, ai un rationament o judecata o atitudine, si altceva este sa judeci un lucrur cand ceva exista in piata.
Daca deja exista SMURD, inseamna ca trebuie sa avem un tip de rationament. Daca purtam discutia cu ceva ani in urma atunci cand acesta nu exista, evident vom avea alt rationament.
asta nu inseamna ipocrizie, ci intelegerea unui status real la ceea ce exista pe piata…cum spunea cineva…. 🙂 ” ancorat in emandrele concretului”.
Fundamental in acest proiect de lege exista faptul ca, in urma transformarii unitatilor spitalicesti in fundatii sa societati comerciale, managerii acestor spitale pot angaja credite in cazul soc com sau sponsorizari si/sau donatii pentru fundatii in scopul achizitiei de aparatura medicala performanta si modernizare a spitalelor. Prin acest lucru se schimba fundamental multe lucruri, plecand de la punerea diagnosticului si pana eficienta gestionarea a banilor pacientilor asiguratilor. Acest proiect este sanatos pentru pacient si pentru sistemul medical incurajand concurenta Concurenta inseamna reducere de preturi si cresterea calitatii actului medical. Transformare spitalelor in soc com este fundamentala iar posibilitatea acestora de angajare a creditelor de investitii are drept consecinta directa degrevarea bugetelor locale si a bugetului central de cheltuieli costisitoare. Investitia in aparatura imagistica performanta si specialzarea medicilor in interpretarea datelor este costisitoare financiar dar inseamna punerea unui diagnostic corect implicand o medicatie corecta sau un tratament corect. Punerea unui diagnostic corect inseamna reducere de costuri. Ca sa rezum, proiectul de lege asa cum e, aduce niste modificari mai mult decat necesare, lucru care trebuia facut acum mai bine 10
ani. Sa fii iubit si sper sa ai capacitatea de intelege cum stau lucrurile
@caragiale.
Bine punctat, intradevar, este o MARE MARE realizare, a propunerii de proiect. se schimba radical fluxul de capital.
Pentru spitale, pentru ambulatoriu, legea ar putea fi EXCELENTA.
Pentru partea de urgenta ar putea fi o catastrofa. Urgenta produce efecte in ambulatoriu, prin urmare, ceea ce cred eu ca voi castiga prin reogarnizare, voi pierde prin faptul ca urgeta va produce mult mai multe erori. Iar aceste erori inseamna vieti omenesti.
Daca s-ar fi facut distinctia clara intre cele doua compoente, legea ar fi fost SUPER OK.
Nefacand-o, se va ajunge ca multe solutii romanesti ideale insa aplicate prost.
Rezultat operatie reusit pacient mort.
@caragiale
am comentat si mai devreme, dar n-a fost publicat.
Ai perfecta dreptate legea e buna pentru ambulatoriu. Pentru segmentul urgentelor nu e viabila.
Daca vrei in capul meu (si din pacate doar al meu) lucrurile ar functiona asa:
Una bucata casa de asigurari, sau mai multe vor plati niste servicii. In cazul urgentelor, statul se mobilizeaza mai bine si i le aduce la poarta spitalului.
De ce? Pentru ca tehnica si personalul din acest segment asigura asistenta e o organizatie complexa (jandarmi paramedici, etc) o celula care trebuie sa functioneze ceas. Poate investi in personal, in tehnica si in ce vreti. Si asa, se face o economie consistenta rezultata din ambulatoriu.
Asistenta medicala de urgenta, de prima necesitate nu inseamna STAT asistential.
caragiale@
Foarte corect ce precizezi tu si in plus fata de ce ai spus este faptul ca vor putea sa-si ajusteze salariile in functie de performanta medicala si manageriala. Nu vor mai fi „bugetari” in grila de salarizare.
Domnule Moraru articolul e de 10 plus.Eu personal am avut cosmaruri din cauza indignarii .Cred ca daca domnia ta erai pe sticla poate mai era o speranta ca aceasta caracatita uslasa sa nu aiba sorti de izbanda .Dar inevitabilul s-a intamplat .Regret ca romanii se lasa inca pacaliti de coruptii sistemului economic -financiar instaurat dupa 1989 veniti bineinteles din epoca ceausista .Am citit comentariile ff bune a celor care au postat aici si eu nu cred ca pot sa repet ce au spus domniile lor .Adaug doar ;SPER ca domnul Presedinte sa gaseasca posibilitatea de a LE ARATA ROMANILOR GRESALA FACUTA .
Bravo Nasu. Credeam ca totul e pierdut dar uite ca mai sunt si oameni verticali si tu esti unul din ei. dezamagit de Cartarescu si Pora. Cartarescu e de inteles ca e un artist dar Pora…
Buna dimineata, parca acum este mai mult de cat niciodata o mare nevoie de NASUL TV! Asteptam cu nerabdare, daca nu incepeti pana la 1 martie, cred ca am sa renunt si sa ma mai uit la TV, nimeni nu da replici dure la vuvuzele…..Este an electoral si lupta este abia la inceput, te asteptam cu nerabdare la Tv, cu tot respectul, Nina
Dictatorul e Basescu si aseara s-a vazut ca poporul nu il mai vrea iar prada banului ai picat tu nasule ca ii iei apararea. Poporul a strigat a seara” iesi afara javra ordinara” iar javra tot se tine de osul pe care l-a primit in 2004.
Esti de serviciu, de te-au trimis pe „teren„ cu noaptea in cap?
Macar o tzuica „apa de gura„ 😉 ti-au dat?
Si inca ceva ,ca trebuie sa plec; am vazut aseara la tv poporul de care zici.
Acela mai insecta scatofaga,nu este poporul meu !
bài ,panarama ….pai,numai atatia oamenii ati putut aduna 3 partide ???
sunteti jalnici ….vai de capul vostru !!
Drept spui Depemures. Aceea este populatia de care vorbea Dan Puric.
Mai Alex, daca Basescu era dictator mai ajungea-ti voi sa strigati la Cotroceni? Apropo, ai grija de tine, aseara miting azi la ,, servici,, dupa-amiaza iar miting cu prezrnta obligatorie…
scuze: ajungeati , prezenta
Mai ALEX,mai NATAFLEATA poporul nu este format din 3-4000 de manifestanti,din 3-4000 de MUSTE FARA CAT!
Mare suparare pe voi,v-a luat Basescu jucaria si-a plecat!
3-4000 de MUSTE FARA CAP din toata tara,sa nu intelegeti gresit!?
Care popor? Cei 1000 de PSD-isti care striau?
Spre surprinderea ta poporul roman inca mai numara 21 milioane de oameni. Daca vedeai jumatate din populatia romaniei atunci aveai dreptul sa spui poporul roman a iesit in strada.
Pe cine am vazut aseara: pe Plesu , Melescanu si toti „revolutionarii” care au primit taloanele de pensie fara cei 24 de milioane.
Deci nu aparau un doctor arab de care USL-ul a profitat la maxim ci erau suparati de taierea indemnizatiilor.
Deci care popor?
Alex! Ai un MARE PLICI matinal! Esti orb , surd ori lobotomizat? Ori toate? Mai, mai!
Poporul de care zici, e o gloata adunata la comanda.
Si muriti voi de ciuda ca nu reusiti sa prindeti o bucatica din ciolan, plici!
alex tu esti conceput cu-n rus,un bolsevic imputit.vezi ca mirosi urit.ai mostenit cei mai murdar.
Sa fii tu cu poporul ala, bine? Il meriti.
Alex!!! NIMIC NU STII…SI NICI MANA PE CARTE NU PUI.Iq-ul tau nu se ridica la nivelul celor prezenti aici pe blogOne,i-ti sugerez sa uiti ca exista acest blog pentru tine si echipa vuvuzelelor tale.Ar fi intelept acest lucru!
nu ati avut si voi osul paana in 2004???
ultimele cuvinte de la sfarsitul frazei ti se potrivesc de minune!
ar fi mai bine sa treci la munca nu la intins mana ALEX drg. 🙂
weekend placut!
Cam de dimineata cu injuratul! Va rog frumos, unii sunt mai boemi si zic „Buna dimineata!” cam pana pe la 12 (ca englezii), asa ca dati-mi voie mai intai sa-mi beau cafeaua si apoi sa zic: Bleah! Mai inventati si altceva!
Vreau sa zic alte slogane, ca asta s-a fumat.
Aceste vorbe sunt pentru Alex!
„JAVRA ORDINARA” zici alex. Nu UITA CA ACEST OM E PRESEDINTELE ROMANILOR -kgb-istule .Sa v-a fie rusine,hiene si naparci blestemate . Voi va vedeti doar interesul vostru si nu cel al natiunii, iesiti in strada ,pentru ca nu mai e tatucul vostru sa va sustina si sa va luati ajutorul de „revolutionar ” .Ce vi s-au sistat privilegiile ?Lideri sindicali inregimentati politic,ce faceti ,atatati sindicalistii la ura si anarhie?Poporul nu inseamna cateva sute de oameni ,care striga abjectii,si se impauneaza in salvatorii unui om ,pana mai ieri de toata stima.Poporul va priveste , si se inspaimanta de hidosenia monstruoasa a manipularii.
corect Gabriel,sa vedem ce ne mai pregatesc manipulatorii si pentru ziua de azi.
sa speram ca va fi liniste.
o zi buna prieteni dragi!
Care „popor”?, Al cui „popor” mai? Daca tu te identifici cu acel „popor” atunci sa-ti spun ceva: iti meriti soarta din plin!!! Iar daca tu esti acel popor atunci sa-ti transmit un mesaj: esti penibi sau si mai bine LOSER!!!!
L L L L L L L L
buna dimineata fluturi dragi,
FELICITARI RADU PT ARTICOL!!! imi place dragii mei,scrieti bine, va felicit si pe voi. acum vreau o informatie, poate ma lamuriti. DE CE MEDICII DIN SISTEMUL DE STAT AU SI CABINETE PRIVATE? NOUA LEGE SPUNE CEVA SI IN SENSUL ACESTA? problema e ca cei care conduc spitale, sefi de sectii, etc ….au si cabinete private. ei lucreaza asa, te consulta in privat si iti iau banii ca apoi sa te opereze sau trateze in spitalele de stat. nu toti fac asa dar din pacate multi dintre ei o fac.
sa fim sanatosi si iubiti
„FLUTURII SUNT LIBERI”
Cred ca cea mai buna miscare ar fi alegerile anticipate… PROPUSE de USL. Ne asteapta vremuri grele oricum, asa ca am ajuns sa-mi doresc sa-i vad pe cei doi retardati la guvernare…sa le vedem rezultatele. Sunt convins ca aceasta criza globala va mai dura cel putin 3-4 ani… iar perioada cea mai nefasta va fi in 2013-2014. Cred ca cei doi retardati vor aduce tara in faliment iar in 2016 majoritatea romanilor manipulati isi vor da seama cu cine au votat de fapt. Marele pericol cu USL la putere este ca pana in 2016 sa se instaleze un fel de nationalism vopsit in socialism iar daca UE se sparge…atunci cu siguranta asteptati-va la ce este mai rau. Sunteti naivi daca credeti ca unul ca Ponta sau Antonescu nu este in stare sa calce pe urmele lui Ceausescu daca UE se destrama.
visezi povesti. arunca o privire peste prut si dati seama ca nu te poti baza NICODATA pe desteptarea cuiva indiferent cat de logic ar fi
Eu unul m-am saturat de experimente.O-i fi eu naiv,dar tingaii astia doi n-ajung nici la degetul mic al lui Ceausescu.Sint doi parveniti impusi de stapini.
Doamne fereste!
…mine sa vedem unde mai merg astia cu uratul…pardon..cu ARAFATUL…le urez succes…!!!vai mama lor!!!!!
Presedintele le-a pus din nou piedica cu „mijlociul”! Sa speram ca asa se va intampla si la alegeri.
Mai doreste cineva aici sa discutam pe fond, sau ne pierdem in amanunte ca e o miscare pnl si psd si atat.
E evident…ce ar fi vrut sa faca? sa scrie pe blog ca noi?
Eu am pus aici cateva intrebari la care nici unul nu s-a grabit sa dea raspuns.
Credeti ca metoda aleasa, aceea de a zadara adeversarul, preliminara dezbaterii publice, a fost cea mai buna ideea ca intradevar principiile din lege sa fie auzite ascultate intelese si acceptate?
intrebare la care nu am primit raspuns satisfacator.
Credeti ca nu ar fi bine ca sistemul de urgenta (ma refer la urgentele majore) sa fie tratate de o lege speciala?
Credeti ca in salvarea unei vieti e importanta doar sandramaua, tablaria, sau si cultura profesionala a personalului ce o incalta?
adica ajunge sa bat din palme si dau doua norme de culoare la masini si inseamna ca-mi salveaza mie viata? Voi aveti incredere in asa ceva? Mai aveti vreun caz similar de reglementare in romania unde statul sa fi pus norme iar privatul sa le fi indeplinit corespunzator? A-ti auzit vreodata de mita pentru licente, oricare ar fi ele?
nu ma luati drept ceea ce nu sunt, judecati-ma dupa ceea ce sunt spun si gandesc.
SMURD are o lege .E militarizat .Functioneaza . Nimeni nu-l desfiinteaza .
gresit.
se doreste ca sa existe interpusi, „maxi-taxi cu butelie de oxigen”, care sa transporte pacientul de la locul accidentului pina la spitale si dupa ce au facut cursa asta trec pe la casa de asigurari unde le deconteaza motorina.
Legea este buna pentru sectorul AMBULATORIU. Daca se va amesteca URGENTA cu AMBULKATORIU va iesi un terci.
Chiar conteaza cum pui ingredientele intr-o mancare. Daca amesteci felul 1, 2,3 intr-o singura strachina, nu cred ca e cineva capabil sa inghita asa ceva.
am incercat sa dau un raspuns mai devreme, insa „admin-ul” a avut alta parere sau ce-o fi avand el.
Fiind insistent din fire…reiau ideile principale din primul raspuns:
1. nu m spus ca se va desfiinta ci doar ca activitatea de urgenta se va organiza in jurul altor centrii…de decizie se spune, eu zic ca-s de putere. Pe cale de consecinta, in loc sa dezvolt ceva bun, voi face o strutocamila romaneasca, pe subiectul URGENTA. Repet pina la obstinatie acest subiect. Faceti diferenta intre urgenta si ambulatoriu.
Faptul ca in ecuatie introduc niste maxi-taxi-uri cu butelie de oxigen doar pentru ca „nea Caisa de la Casa” i-a aprobat o licenta de functionare, este similar cu situatia in care ai o armata si mai angajezi niste soldatei pe aici pe colo.
In caz de conflict armat, crezi ca functioneaza? Asa e si cu urgentele astea, bat-o vina.
Intrebati oamenii care lucreaza direct in urgenta, sau pe pacientii care au trecut prin asa ceva, sa vedeti ce pararei mai au si eu…Nu luati chiar totul de buna!
La intrebarea ta „Credeti ca nu ar fi bine ca sistemul de urgenta (ma refer la urgentele majore) sa fie tratate de o lege speciala?” eu vin cu alta: cine va avea competenta, si pe ce baza, sa stabileasca ca este o urgenta majora sau nu?
Eu zic ca urgenta e urgenta, nu poate fi impartita pe caprarii.
Daca e bine sa aiba o lege separata? Nu cred ca e bine sa fie despartita de intregul de care apartine.
erata: stabileasca ce este
intre tratamentul necesar unui pacient in ambulatoriu si cel in caz de urgenta, este o mare diferenta.
pacientul, sau familia acestuia, in conditii normale, ar putea sa aleaga daca merge sa-si trateze afectiunile intr-un spital sau altul, are timp, are discernamant, are bani.
in schimb cel care are nevoie sa fie scos de sub daramaturi…nu are timp de optiuni. El doreste in acele clipe sa i se ofere maximum posibil de performanta. ori aceasta performanta se obtine in timp, cu mari investitii in tehnica si personal. daca vor exista 10 firme private care vor face urgenta, fiecare dintre acestea vor avea propriile standarde interne, fiecare cu bisericuta lui, in ciuda standardizarilor impuse de casa de asigurari. Iar aceasta neuniformitate de practica va risca sa conduca la zile de recuperare pentru pacient mult mai multe, cu mult mai mari costuri.
Eu unul n-as vrea peste 2 ani sa vad la stiri exemple de malpraxis pe anumite cazuri de urgenta si sa ajungi sa-mi dai dreptate. urgenta e urgenta, ambulatoriu e ambulatori. sunt DIFERITE
Intrebati pe oricare care lucreaza in sistem, intrebati pe cei care chiar au avut nevoie de urgenta (accidente ori lucruri din acestea) ascultati si parerea lor. Una este ce vedem la TV sau pe un text de hartie, alt ceva este in practica. Este un risc MAJOR, iar romania nu are instrumentele sa impuna firmelor private regulamentele, care acum ni se flutura pe la nas. mare avantaj al lui Smurd este ca a creeat in timp o scoala a elitelor. Un sistem se construieste din oameni pina la urma, care au si motivatie financiara, dar au si practica.
nu mi-e clar daca apartine de medical, de dezastre.
cred ca daca se va da la liber licente pe maxitaxiuri cu butelie de oxigen, se va slabi din calitate.
intradevar, vom avea taraboante in sate, vopsite in rosu si cu 112 pe ea, insa asta nu inseamna ca daca urci in ea mai vreo sansa sa iesi viu.
Cred ca elite trebuiesc concentrate, grupate, care sa reactioneze la ordin, la secunda. ca in armata.
daca vorbim de tratamentul in spital, adica ambulatoriu, e altceva. pentru acest aspect sustin legea 110%. Eu am o problema cu extinderea fara discenramant a unor principii corecte intr-un context, care se trasforma in principii catastrofale in alt context.
In curand nu veti mai avea nici macar pesonal,dapoi calificat si atent cu pacientul.Noi nu prea mai rezistam.Suntem depasiti de cazurile grave care ni le aduce ambulanta,smurd sau vin adusi de familie cu masina proprie.Chiar n-are importanta cu ce vin,dar in spitale e jale mare.Noi nu mai rezistam nici fizic si nici psihic.Vin acum de la munca si e valea plangerii acolo.Daca se va investi numai in smurd n-au decat sa tina cazurile si sa le trateze in masinile lor ultrapeformante si cu personal exceptional.Noi cei din spitale suntem extrem de putini,pretentiile au crescut exponential cu scaderea numarului nostru si a capacitatilor de utilare,asa ca…n-are decat Arafat sa-i tina pe cei gravi la el in ambulante si elicoptere si sa-i puna pe picioare.Chiar m-am enervat!Vin acasa dupa o zi extenuanta de munca,vad „revolutionarii” si pensionarii militari si drogatii din galeriile echipelor de fotbal spargandu-se in figuri pe strada si ma apuca bazdacul.Astia n-au ce face,dom’le!Asta e lipsa de ocupatie!Mai isi si sparg capetele cu caramizi ca sa vina tot in spital sa ne sufoce si sa se cheltuie pe ei niste bani care chiar au pe ce fi folositi nu pe lipsa lor de a-si cheltui adrenalina statuta!Si pun pariu ca majoritatea din ei n-au platit un creitar pe asigurari de sanatate!
Adnana,
Imi pare rau, chiar trebuie sa-ti iubesti mult meseria pentru a suporta toate aceste neajunsuri.
Draga Adnana@
Chiar ma intrebam de ce tot taraboiul este in jurul SMURD cind de fapt problemele sint la spitalele de urgenta. Daca am inteles bine, noua lege ne-ar fi oferit posibilitatea de a sponsoriza ce vrem noi. De ce n-am putea sponsoriza spitalele de urgenta? De ce din sponsorizari n-am putea creste salariile medicilor si asistentelor? TOTI oamnenii din sistemul de urgenta au dreptul la sponsorizare. Restul vad ca se „descurca”. Eu unul i-as plati pe cei din urgenta cu cel putin 1500 euro net pe luna.
@adnana says:January 14, 2012 at 22:05
1.Cineva spunea anul trecut ca daca specialistii vor sa plece din sistem, pot s-o faca. Evident au si facut-o. Daca tragem linie in 2012 si adunam, foarte multi din cei care au plecat sa lucreze in afara sunt din urgenta. Astazi, specialistii nu mai sunt disponibili pentru angajare nici pentru privat nici pentru stat.
2. daca lucrezi in spital stii foarte vine ca un malpraxis in ambulatoriu, ar mai putea fi reparat de alti colegi, pe cand cel din urgenta este fatal.
3. daca lucrezi in spital, stii ca in ambulatoriu, familia mai are TIMP sa aleaga un alt spital, daca isi permite. De multe ori pacientii vin cu medicamnte. Pacientul pentru urgenta, nu are capacitatea de a alege: ma urc intr-o ambulanta sau alta.
4. In lege nu apare vreun mecanism nou, mai eficient despre cum intra banii in sistem (tot la fel ministerul de finante va aduca banii si-i va trece in pusculita CNAS) in alte tari le aduna direct CNAS-ul de la contribuabili. In schimb ma preocupa cum ii cheltui.
Pentru oamenii cu scaun la cap e important controlul banului de la colectare pina la cheltuire. Noi am inventat o struto-camila la chestia asta si o vom perpetua.
bai,indiscutabil,ma scoti ireversibil din sarite!nu vreau sa mai aud nicio vorba de cat de eroi sunteti voi de la smurd!!m-ati adus la maxima saturatie!!voi sunteti spalati pe creier???faceti ce faceti,spuneti ce spuneti si va intoarceti inevitabil la „ce este un castravete,domnule!”e jale in sanatate,dom’le!!!!!!trebuie o schimbare de urgenta!!!!!!!!!Intelegi asta?????!!!!!
Oare ce s-a intamplat!?…dupa stirile ,cum ca opozitia este in spatele mitingurilor spontane…n-a mai aparut niciun „BOSTANAR” care sa posteze! Aseara erau toti in PRIME TIME NEWS!
Ce a-ti facut baieti,v-ati fasait de tot? ))))))))))))
Pararea mea Nasule.
Eu nu cred in mintea colectiva, a participantilor la dezbatera legii sanatatii. Cum poate un politician din opozitie sa propuna ceva sanatos pentru tara, daca el are de dat in cap lui Basescu.
Cum poate un om simplu sa dea cu parerea, cand el cumpara trei tigai, numai din cauza ca cineva a cumparat ptru. Cum poate sa se reformeze sistemul care cheltue multi bani? Cum sunt repartizati banii si interesele in sistemul sanitar:Cei de jos, de la care nu li se cere parerea despre reforme, ori muncesc pe nimic, ori pleaca in strainatate. Cei de mai de sus, de la care li se cere parerea, au privatizat sistemul ca si Arafat, nu vor schimbare, si nu vor sa plece in strainatate. Intrebarea, cine poate sa schimbe sistemul. Eu cred ca numai impus de Basescu, care, sunt convins ca o sa aiba grija ca schimbarea sa fie in folosul societatii. Basescu acuma nu e om politic, e om de stat care poate sa vree binele tarii, ceilalti politicieni nu se pot comporta asa. Si nu e vina lor ,a politicienilor. Un cetatian, daca are o idee, cum sa schimbe ceva in bine in societatea in care traieste? Intra in politica, ca sa ajunga la putere si sa poata sa faca schimbarea cu ajutorul ideii lui. Ce e de facut; Cand cei care trebue sa il voteze, nu il inteleg. Opzitia are (dreptul) sa distruga orice idee. Jurnalistii care fac afacere cu societatea, pot fi impotriva ei. Atunci cum putem face ca omul cu o ideie a unei reforeme bune sa ajunga la putere, in cazul cand societatea nu-l intelege. Poate sa taca, si atunci apar cei 22 de ani fara schimbari, apare diferenta de nivel de trai intre noi si Anglia, de pilda. Poate sa minta, si cand vine la putere, face reforma, dar in cazul acesta sa fie inteles si de cei care au posibilitatea si necesitatea de a intelege. Si atunci, cred eu un politician normal, minte pe cei ce vor sa fie mintiti, si discuta cu cei ce vor sa inteleaga. O minciuna poate fi dulce si frumoasa, adevarul poate fi dur si neplacut. Ce alegem? E vorba de doua tari a lui Nastase, poate gasim o solutie ca sa fie guvernate separat. Nu cred in mintea colectiva, chiar daca sunt numai doi, cred ca numai in un lider cu caltati deosebite care poate organiza un colectiv. Sa nu va para rau ca Basescu are dusmani, un prost nu poate avea dusmani, numai prieteni.
CTP a devenit jenant cu aparitiile lui. Imbraca ideile lui irationala intr-o aura inselatoare de argumente care ii poate pacali pe multi. Daca apeleaza si la palarie, deja pare mai credibil pentru unii. Musteste de ura, respiratia ii este plina de ea.
Cu mult timp ii urma eram impresionat de aparitiile lui, de articole, dar mi-a trecut. La un moment dat mi-a creat acelasi disconfort Cristoiu, care a avut o perioada la fel de irationala, dar si-a revenit. In schimb, la el nu am vazut ura ca a lui CTP.
Cred ca deja il comentam prea mult, nu merita.
Ai dreptate, muuuulta dreptate .
El apeleaza la o biblioteca plina cu carti.
Nu vezi ca de fiecare data apare in fata ei cand trebuie sa emane ceva din putul gandirii?
Ce gandeste, sa vada lumea, ca da bine.
ctp e pus sa manipuleze, nu putem tolera comportamentul asta de clovn sovin cu banii de-a gata in fotoliul lui cinematografic!
coresct
erata: corect
Stirile orelor 12…jurnal B1 TV,mitingurile spontane erau conduse de catre lideri ai OPOZITIEI)))))))))
Sa te razi cu stropi,cum spunea un confrate de pe alt blog )))))))))))))))))))
ha ha ha
la Bucuresti pe facebook i-a adunat un PNL-ist si la Brasov i-a adunat PSD-ul.
Corect: Bucuresti: Promotori event (https://www.facebook.com/events/321124901255327/?ref=ts) prin care se cere maine iesirea in strada: Badita Florin Alexandru, Alexandru Alexe (Target Practice at Jandarmeria Romana), Simona Panaitescu, studenta la facultatea de psihologie Titu Maiorescu iar pentru Cluj, Luminita Dejeu. In paralel mai sunt promovate cauze si „events-urile”: http://www.causes.com/causes/646957-cer-public-retragerea-lui-traian-basescu-din-toate-functiile-publice/about si https://www.facebook.com/events/344679128877694/care implica miscari de strada.
Eram sigur de asta, multumesc de confirmare .
Ce facatura pe irealitatea!
Acum, la stiri, spuneau ca la Bucuresti au fost peste 1000 de manifestanti iar la Brasov 400.
Culmea, din imagini se vedea ca in Brasov au fost multi mai multi decat in Bucuresti.
In Sibiu, 250 dar se vedea ca incap intr-un autobus.
In Timisoara n-au spus cati sunt ca aici chiar se vedea ca sunt o mana de oameni.
Care o fi realitatea de la irealitatea?
la ei au spus ca de la un membru PNL-ist a plecat manifestul de pe facebook pentru adunarea „spontana” a protestatarilor?ca la b1 asta micu a recunoscut ca el a comis-o.
asa e.
„URAAAAA !!!!! ROMAAAAAANI ,…AM INVIIIINS !!!!”
………………………………………
Unde este Caramitru?
Aaaa !!! Am inteles! I-a luat locul Ponta!!!
Unde sunt revolutionarii???
VA SUNA CUNOSCUT ?????????????????????????
Cred ca „revolutionarii” sunt aceiasi ca in ’89 !
Numai ca acum ei stiu exact ce au de pierdut:
lefuri grase si contracte de miliarde de euro (am scris bine : MILIARDE !).Nu mai e ca in ’89 cand erau pregatiti sa schimbe puterea politica pe o putere economica.
Daca sunt si nevinovati printre demonstranti cu atat mai bine pentru SECU’: CARNE DE TUN O DATA LA 20 ANI !!!
BASESCU A PUNCTAT PERFECT,ca un finantist:avem sistemul,avem niste bani,ce facem acum?Pentru ca de fapt costurile au crescut in fiecare an.iar sistemul este tot mai precar.Deci avem se pare cu CEL MAI CORUPT SISTEM DIN ROMANIA (ma refer la bani).
Ani de zile am cotizat la SMURD.Nu imi pare rau.Dar ce se intampla acum este o mare ticalosie.
Cei care lucreaza la SMURD nu au salarii mari,iar de curand am aflat de la un prieten,director de banca,faptul ca cele mai multe asigurari de viata ,dintre toate ramurile profesionale,sunt cei de la SMURD si POMPIERI.Am crezut ca este de vina frica,insa am aflat ca sunt cele mai multe victime.
DAR AICI NU E VORBA (DOAR) DE SMURD!
E vorba de un sistem mafiot prin care unii se imbogatesc,aceiasi de 20 ani incoace.
-MEDICAMENTELE IN ROMANIA COSTA DE 3-4 ORI MAI MULT DECAT IN STRAINATATE.
-LICITATIILE PENTRU APARATURA SI MEDICAMENTE AU ACEIASI CASTIGATORI DE 20 ANI INCOACE!
-APROAPE TOATE SPITALELE AU CUMPARAT APARATURA MEDICALA PE CARE NU AU FOLOSIT-O NICIOADATA.(SI NICI DE ACUM INCOLO NU O VOR FOLOSI)
-CONTRACTELE PENTRU FIRMELE DE PAZA,MAI MARI DECAT FONDURILE PENTRU MEDICAMENTE
-si multe altele…
CREDETI-MA E ,FOARTE IMPORTANT SA FIE SI O LATURA PRIVATA A SISTEMULUI.E NEVOIE CA FIECARE DINTRE NOI SA AIBA DREPTUL SA ALEAGA MEDICUL SAU MEDICAMENTUL SAU INSTRUMENTELE FOLOSITE IN TIMPUL OPERATIILOR.
Am fost in situatia de a refuza tipul de tije si placi care trebuiau sa i le puna cand am avut un accident.Modelul oferit de seful sectiei respective era cel oferit de CAS(fiul sau este distribuitorul unic pe Romania).Norocul meu e ca un cumnat de-al meu este medic si mi-a recomandat alceva,varful de gama in domeniu.
Am iesit mai IEFTIN ,iar intre timp am vazut pacienti la care s-au folosit accesoriile normale (ale CAS-ului) si care de 1 an bateau spitalele sa se vindece din cauza complicatiilor.Am fost norocos,dar ce se intampla cu ceilalti?
CRED CA E MOMENTUL SA AFLAM CINE SUNT „REVOLUTIONARII” !!
am invins sau am infrant
sa fie chemat Dinescu!el stie sa se faca ca lucreaza. 🙂
Da Nasule ai dreptate!Imi pare rau ca nu mai esti pe TV sa poti combate pentru toata lumea OTVizata si antenizata.Sunt trist ,foarte trist!Am in suflet aceeiasi tristete pe care o traiesc cand ma uit la imaginile de la revolutie si de la mineriadele lui Ilici.Nu mai am rezerva de optimism si crede-ma ca cu greu mi-am ingaduit sa scriu ceva despre subiect.Am 2 copii unul de 1 an si unul de 5 ani si uitandu-ma la ei mi-am luat inima in dinti si m-am hotarat sa scriu totusi.Crezi ca mai exista speranta pentru noi oamenii care muncim pentru viitorul mai bun al copiilor nostrii?
Eu cred ca nu mai avem loc sa traim din cauza asistatilor sociali si a ”baietilor destepti”.Mafia a invins astazi chiar si pe omul politic cel mai curajos pe care il are Romania si anume pe Traian Basescu!
Sunt siderat cum romanii au fost dusi de nas in asa hal incat sa reactioneze atat de virulent impotriva unui om care nu a facut altceva decat sa iasa si sa propuna spre dezbaterea publica o lege care trebuie schimbata.Nu suntem in stare sa citim si sa analizam competent nimic in tara asta.Nu stim decat jos ala,hua alalalt.Daca dinspre partea medicala ma asteptam ca reactiile sa fie negative,pentru ca fie vorba intre noi ii cam punea la treaba legea asta si le cam taia spaguta cea de toate zilele,nu inteleg de ce nu au reactionat elitele culturale care vorba ta,daca ii doare capul fug afara sa se trateze.NU am vazut o dezbatere pe capitole a legii,nu am vazut explicatii plauzibile pentru criticile aduse si cea mai mare dezamagire mi-a produs-o Arafat.
Imi pare rau ca nu esti pe sticla pentru ca in momentele de genul asta dadeam pe Nasul sa ma conving ca nu sunt singurul nebun din tara asta care gandeste normal.
Hai la TV cat mai repede pentru ca Mass Media a luat-o razna rau de tot.
PS
Spitale private sunt si acum in Romania si sunt pline de oameni care vor servicii de sanatate de calitate.Sotia mea a nascut pe cel mic la un spital privat si chiar daca am cheltuit ceva mai mult ca la stat(unde s-a nascut primul copil)conditiile si tratamentul nu se pot compara sub nici o forma.Nu am dat un ban spaga ci pur si simplu am platit ,am primit factura si am plecat multumit.
Lary sa fiti sanatosi cu totii,sa-ti traiasca micutii.Va veni si soarele in Romania ,trebuie! 🙂
Nu cumva toate aceste mişcări sunt urmarea stenogramelor cu nume grele din USL? Motivul cu palestinianul nu prea ţine. Părerea mea!
prieteni cica este groasa rau de tot, cica mitingul de azi are iz de haraso, crasivaia, este foarte bine organizat si are grupuri de tineri infiltrati in fiecare oras,si SMURDUL=serviciu fara,personalitate juridica cu masini de la pompieri si personal de la minist.sanatat. cititi pe V. RONCEA BLOG,eu asa scriu cind intru.
@night,@Cristian 777…eu nu ma pot stapani la chestea aia cu POPEYE ))))))))))))))))))))))))))))))))
nici noi!!
)))))))))))))))))))))))9
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
si cei de pe SARE’N OCHI sunt bestiali
)))))))))))))))
Veve, postarea am citit-o cand radeam deja si am hohotit juma de ora dupa aia.
Imediat dupa conferinta am avut vreo 2 ore in care imi scapa ceva dar nu stiam ce.
Si mi-am adus aminte un amanunt al discursului – ha ha ha – vocea tremurata a lui Basescu. Asta se cheama contradictie in termeni ))))
Nu stiu daca TB joaca sah dar la sahul politic da clasa la multi !
Inca odata nasule tre’ sa recunosc ca analizele pe care le realizezi sunt pertinente si ”bantuite” de logica si de ce nu logica bunului simt.
Insa, eu unul cel putin, cred ca a venit vremea sa-i ajutam pe romani sa inteleaga cum sa-si apere interesele intr-o maniera decenta. In primul rand am constatat ca opozitia populatiei fata de reforme are la baza o cauza simpla si anume lipsa crasa de educatie economica juridica, politica, civica si informativa peste care este grefata manipularea media. Sincer, nasule tare mi-as dori sa vad, odata identificata cauza , cum se vindeca natia. Interesant sistemul educational israelian. Avem ce invata de la ei.
Cred ca, in ceea ce priveste vindecarea natiei, tie, nasule, iti revine un rol important. Intr-un fel semeni cu dl. Basescu. Cand erai la B1 ai reusit impreuna cu romanii(culmea in doar 4 ore de emisiune doar 5 zile pe saptamana), ca si dl. Basescu dealtfel, sa-ti ”bati” rau de tot concurenta. Si ce concurenta, 2 posturi de stiri(otravite e adevarat) plus tvr(n-am uitat de dl.Sassu). Deci s-a putut. De ce nu s-ar putea si acum. Ai mentalitate de invingator, atitudine pe care o doresc tuturor romanilor. A venit vremea sa ne mobilizam din nou intru’ apararea democratiei si valorilor romanesti.
Sa fii iubit nasule! Sa fiti iubiti dragi romani!
PS
vis a vis de finantare fa-ti o fundatie media civica cu un nr. de telefon din 4 cifre si te sponsorizam noi (pe tine si echipa ta) cu sms-uri de nu poa’ sa le duca ”opozitia” pardon concurenta.
@ Alexa, excelenta articol si ati surprins bine realiatile, din spitale, aveti surse bune!
Cei numiti politic sunt pusi in posturi cheie, unde vin multi bani, iar medicii buni care nu vor sa intre intr-un partid sint marginalizati, sunt injositi si alte mizerii!
Aveti mare dreptate!
FELICITARI, va multumesc pentru ca puneti link-ul blogului D-stra aici, asa pot sa va citesc si eu!
Cu deosebit respect,
I.M.
I.M.
Cu placere. Da, avem date corecte din sursa directa, nu politica.
Alexa,cateodata datele concrete luate din sursa directa nu sunt recunoscute nici politic si nici justitiar din pacate.
iti trebuiesc N.martori si legile sunt facute de asa maniera sa se acopere unul pe altul.
stefan radoveanu….p.s…am pierdut muult mai mult in astia 20ani(aproape tot),decat acum cand d-l presedinte a retras legea din dezbatere publica!!!:) imi place,le-a aruncat o MINGE akum cateva zile,azi le-a luat-o inapoi….:)))chestia asta nu e intamplatoaree.credema…dupa cum zice nightmare „ESTE UN FAPT EXTRAORDINAR SA VEDEM CUM FUNCTIONEAZA SISTEMUL MAFIOT CU CIRCUITUL BANILOR INCHIS”deci: nea fost dat sa vedem cine cu cine sa zic asa….in mintea prostimii deabea acum cred si sper ca sa instalat o INDOIALA!!!sunt mai mult ca sigur ca o sa revina asupra ei…si o sa isi asume raspunderea guvernul pt aceasta lege a sanatatii care este SUPERimportanta si moderna in acelasi timp!!!numai bine
D-le Moraru, eu sper sa se faca ceva pentru sanatatea populatiei anul acesta nu in 2013, sa nu le mai lase timp sa fure!
Acum sunt unii care se bucura ca mai au timp sa jefuieasca, iar cand va veni vremea ca legea sa-i intrebe de conturi nu-i va mai gasi prin tara!
Unii colegi de blog spun ca „Basescu a fost invins”, TOTAL GRESIT,NOI AM FOST INVINSI de BAIETII DESTEPTI DIN SANATATE, din pacate!
Pentru ca eu nu sunt asa buna in am asterne parerile pe blog, voi face ceea ce am invatat si-mi place la nebunie si anume meseria mea, care nu consta in scris, ma voi rezuma doar sa va citesc si sa ma informez!
Am capatat putina „experienta” in a va citi, nu pe toata lumea (cei care intoxica si otravesc ii ocolesc), asa ca eu voi interveni mai putin!
Sa aveti o noapte buna si spor in ceea ce faceti!
Cu respect pentru toata lumea,
I.M.
I.M.totul a decurs normal pana acum (ma refer la scris) lasa totul asa cum este ne completam f bine cu totii aici ,esti o voce pe langa ale noastre ,ma bucur ca esti aici cu noi,mergem inainte ,te astept cu urmatoarea postare asa cum ne-ai obisnuit 🙂
mai scrie, fiecare parere conteaza
Dan Diaconescu a aparut in Piata Universitatii, dar a fost huiduit copios si a plecat imediat 🙂
Sa pateasca asa ceva circarul sef?
Nu se poate.
Si asta e unul care viseaza cu ochii deschisi.
Deja se crede buricul pamantului.
si la otv sunt toti circarii acolo !!!!! cand il vezi si pe ala ca se vede presedintele romaniei , iti vine sa razi nu alta daca am avea asa o caricatura de presedinte ca otevistul atunci chiar as emigra si eu
De guvern nu mai zic. I-am bestelit destul, dupa ce au castigat alegerile, au stat pe coada, 6 LUNI N-AU FACUT NIMIC. Dupa ce i-a luat Basescu la smotruiala, s-au trezit si ei, ca au promis reforma. I-a usturat la … ma rog, stii tu unde, ca ei de fapt nu voiau sa faca nimic. Noi asteptam reformele cu sufletul la gura, iar ei inca sarbatoreau victoria! Mama lor de mincinosi!
Acu’ la fel. Vazut-ai pe careva sa sustina proiectul, din guvern, premierul, ministrul ala Ritli, al sanatatii? Vax, toata lumea MUTA. Vuvuzelele, insa… cu gurile pana la ureki, subiecte suprapuse, deturnari de subiecte, te doare mintea! Iar loganarii, vorba lui Dan Badea, spalatii pe creier, ce sa mai zic… stau si acum la palatul Cotroceni, de ce, nici ei nu stiu, dar e cald afara, e misto… Vorba unui user de mai sus: coroana, nu stim a cui e, dar ne solidarizam si noi cu ea…
ce sa faci, astia-s oamenii, cu ei luptam… 🙂
http://alexaionescu.wordpress.com/2012/01/13/hypocrate-si-ipocritii/
Alexa, solutia e una simpla: cine isi doreste sa devina pacient?! cred ca prima datorie a fiecarui om este sa invete cum sa fie sanatos. Daca citesti presa te binecuvanteaza pistolul automat. Daca visezi greieri verzi la chitara , poate sunete inabusite sa te adoarma. In occident e moda caruciorului de la o varsta si asta face chemarea romancelor la munca in strainate. Mai multi pamparsi pentru batrani, bastoane, rigiditate, emfaza, snobismul de gala la bara caselor de asigurari!
ps sper ca ati urmarit ce inseamna sanatatea caselor regale la o oarecare nunta: ghebosare in rochii lungi, tiare in peruci, genunchi tristi de babaciuni, iar Kate tace, nu spune minuni!
copie la indigo?! avem munti, avem Marea Neagra…suntem liberi sa invatam o altfel de sanatate de consum!
exact despre asta vorbeam ieri. Pacientul trebuie sa invete cultura medicala intai, sau mai pe romaneste sa inteleaga ce inseamna sanatatea lui personala si cum se intretine acest mecanism complex care este corpul uman.
apoi legat de medici, eu personal mi-am luat soarta in maini de la inceput si am lucrat in privat. Lumea din jurul meu a inteles greu ca pretul platit la plecare exclude spaga cu care este obisnuit. In spitale medicii care doresc sa nu ia spaga (destui) „jignesc pacientul” care considera ca nu va fi tratat bine pentru ca nu a primit nimic de la el. Pacientul a inteles ca daca politicienii nu vor sa plateasca bani la spitale trebuie el personal sa isi plateasca „consumatia” la medic ca la restaurant, coafor si atunci cere sa plateasca celui care are direct in mainile lui/ei sanatatea. Normal in aceasta logica nu mai vede motivul pentru care sa plateasca si asigurarea obligatorie la stat. Nu putine sunt situatiile in care odata ajuns la spital pacientul primeste lista de consumabile care trebuie achizitionata pentru ca el sa fie tratat. Multi intreaba inainte de a se interna daca nu sunt intr-o urgenta.
Medicii vazand o asemenea situatie sunt oarecum legati de maini si de picioare. A lua sau a nu lua spaga e doar prima decizie, a renunta la buzunarele la halat sau nu, a lucra etic sau mai putin etic. Ce fac daca nu ma adun odata cu turma ca ma zboara cei din jur din sistem pentru ca eu sunt o oaie alba intr-o turma de oi pictate in negru sau negre. Si daca spun sefului meu ce se rezolva. SI daca aflu ceva altfel decat spun distibuitorii de medicamente cum reusesc eu sa mai lucrez??? Intrebarile pot continua.
Schimbarea poate veni doar de la politicieni in actualul sistem in care traim si doar prin vointa lor personala
Alexa,cat adevar te citez”SOMNUL NATIUNII NASTE MONSTRII”.
a spus-o altcineva
Eu am citat-o ,avand in vedere ce a scris pe blogul sau.
Corect este sa se indice sursa
obs tu cand folosesti o expresie cunoscuta indici si sursa !?
Exista exprexii si exprexii,dar cand este vorba de expresii celebre lansate de oameni celebrii este obligatoriu sa spui,,asa cum a spus……….
Alexa,toate aceste lucruri se intampla si din lipsa de EDUCATIE. Aici e nevoie sa lucram la mentalitate, ori asta presupune ani, daca nu zeci de ani. Dupa parerea mea un sistem de sanatate apusean nu va avea niciodata succes in Romania. Ipocrizia e mult prea evidenta, multi sunt nemultumiti dar se si complac in aceasta situatie. Indolenta si ignoranta sunt si ele bine ancorate. Si vuvuzelele…
Felicitari pt.articolul de pe blogul personal!
Te apreciez foarte mult!
Eu cred ca TB a vtut sa ii trezeasca pe cei care s-au lasat manipulati. Sa gandeasca corect ca pe viitor
sa se informeze si apoi sa actioneze.
Pentru ca in lege, nu spune ca desfiinteaza SMURD-ul.
Vezi Nasule, de-aia-mi place mie de tine. Gandim la fel!
Dar pe blogul lui sare’n oki te uitasi? Stai sa-ti dau link: http://sareinochi.com/2012/01/13/traian-basescu-le-a-luat-ciolanul-din-fasole/
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11197426-autopsia-legii-sanatatii-cauzele-decesului.htm
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11197129-live-comment-fost-invins-traian-basescu.htm
ups,RECLAMA ZILEI: nici vorba de ofticare! pibul creste…medicamente de seara pentru raceala! :))
FELICITARI, NASULE !!!! Si lui Base si intregii echipe care a lucrat la acest proiect !!!! Nu poti face bine cu forta !!! Poate ca alegerile din 2012 vor definitiva ce vor romanii, vor sa ramana in rahat sau vor reforme (niciunde in lume nu exista sanatate la nivel acceptabil cu asigurati ce nu contribuie in sistem, chiar si ptr copii se plateste…). Daca se vrea reforma, sa lucreze toti cei care si-au dat propunerile, cu ministrul sanatatii si sa faca legea, care-i problema ??? Apropo, cati din cei iesiti in strada in Bucuresti contribuie activ la CNAS sau sunt mare parte garantati Vanghelie si Voiculescu ?!?
Din cate se vede sunt cateva sute stransi pe acolo.
E clar ca sunt de-ai lor.
Problema e ca se face atata reclama la TV-urile „vuvu” la asta … si se face din tantar armasar…
Rusinos pentru manipulatorii USL-isti!
Sa speram ca vom trece si peste asta!
numai bine!
Mai intru odata cu o treaba serioasa .
De la Lore, ca dar din dar se face rai:
http://www.ted.com/talks/lang/ro/justin_hall_tipping_freeing_energy_from_the_grid.html
asa e.
mi-a placut si mie.
care sunt interesele ca nu se pun in practica?
Usor, usor, se pun. Celulele foto-voltaice sunt ceva de genul asta. Iar nanotuburile de carbon sunt prea scumpe; deocamdata, e ca la televizoarele 3D si masinile electrice. Si ar mai fi explicatia ca, daca se fabrica la scara industriala, aia de ce s-ar mai razboi prin Iraq?
Nasule, la episodul 4 spui ca TB i-a cerut lui Boc sa retraga proiectul. De unde sa-l retraga?
PROIECTUL NU A FOST POSTAT PE SITE-UL MINISTERULUI SANATATII!
Azi l-am cautat acolo si l-am gasit la… Presedinte pe site!
Intamplator, l-am cautat cu cateva ore inainte ca TB sa intervina public, in aceasta seara, si nu era!
Eu nu cred ca Basescu a fost invins, dimpotriva, am explicat la tema anterioara de ce!
Eu cred ca Presedintele va actiona mai repede, nu tocmai in 2013. Fireste, pentru asta e nevoie ca unele institutii publice sa actioneze. Acestea, da, ar putea sa-l invinga pe TB, prin maniera lor de a actiona!
Daca se intervine pentru stoparea pierderilor de fonduri din Sanatate, desi actiunea in sine nu este una medicala, ajuta Sanatatea.
Daca medicii sunt obligati sa aleaga intre cabinetul de la Stat(pe care unii oricum il folosesc pentru racolare de pacienti pentru cabinetele lor) si cel privat(poate deja existent), nu cred ca e o problema, si asta ajuta Sanatatea.
Daca medicii de familie sunt pusi sa aleaga intre a mai avea voie sa profeseze si rolul de agenti de vanzari de medicamente, pentru anumiti importatori/producatori, iar ajuta sistemul sanitar.
Iata numai trei masuri pe care Guvernul le poate intreprinde si fara a trece inca la privatizare.
Impotriva coruptiei exista legi, impotriva concurentei neloaiale, iar exista, deci, „dezinfectarea” Sanatatii se poate face si ea.
O initiativa legislativa, chiar si o ordonanta, ar putea creea posibilitatea sa donezi cei 2% direct la S.M.U.R.D., nu neaparat prin SMURD, astfel ar putea ajunge salvari si in mediul ruraral, deci sunt lucruri realizabile, chiar daca deocamdata nu se poate face privatizarea. Totul este sa se vrea!
Si mai e ceva, Sanatatea nu e chiar o marfa, iar omul nu e chiar o masina careia ii gasesti piesele de schimb peste tot!
Poate de aici ar trebui sa se porneasca, sau macar sa nu se uite vreodata, fie la Stat, fie la privat!
…crea, desigur, scuze!
sa retraga proiectul din dezbatere publica!
:)))) transmisii in direct, si interviuri cu „protestatarii” :)) Unu’ tine o cruce in mana, nu stie cine a adus-o, a gasit-o pe jos, el a preluat-o…da’ nu stie ce semnifica :))))
„Si Basescu, sa nu se implice dom’le in sanatate, ce el se pricepe la toate? Sa lase oamenii care se pricep si sa stea acolo la Cotroceni, cat mai tine mandatul”.
Poftim hal de protestatari!
:)a gasit-o pe jos?frate,astia or fi accidentat frontal vreun preot impiedicat de sutana sa se dea mai repede din calea marsului lor triumfal.sa sune careva la Smurd,zic!
Da, si apoi au dat-o din mana in mana si a ajuns in fata iar el se solidarizeaza cu cel care a purtat-o acolo!!! (Dar au luat-o de jos!!!)
La intrebarea reporterei ce simbolizeaza, raspuns, nu simbolizeaza nimic dar simbolizeaza… si a inceput sa enunte o aberatie.
Buna asta: nu simbolizeaza nimic dar simbolizeaza ceva.
eheiii,daca gaseau secera si ciocanul stiau sigur si din prima ce simbolizeaza si stiau exact si cine a pierdut-o si cui s-o inapoieze.acu sa vedem ce mai gasesc pe drum…poate…neuronii pierduti in inghesuiala,diplomele de revolutionari,cheile de la masina de raliu a pontacului,…Doamne ajuta!nu se stie niciodata ce mai pierde omul din neatentie sau nebagare de seama.
Eu cred ca am ajuns sa-l cunosc foarte bine pe Traian Basescu in anii de cand e presedinte. Cand am auzit anuntul ca va face iar conferinta de presa pe aceeasi tema, am simtit ca va fi ceva… Si am fost foarte atenta si la modul cum si-a construit discursul, care mi s-a parut demn de dat exemplu si lectie politicienilor.
Eram deja extrem de intrigata de manipularea vuvuzelelor din ultimele zile si nici acum nu reusesc sa inteleg cum de exista atata prostime!
In fine, cand a facut in final anuntul, am simtit ca a fost MAGISTRALA lovitura de teatru! Am anticipat imediat ce va raspunde Ponta trei ore mai tarziu: Victorie!
Cum spunea cineva, Basescu joaca sah si ceilalti la cacealma :).
Si acum sa va spun strategia care cred ca a determinat miscarile Presedintelui de cand a inceput sa vorbeasca despre proiectul legii sanatatii- varianta mea.
1.Proiectul era in discutie, Arafat batea cu pumnul in masa nedorind sa piarda controlul achizitiilor de salvari, ministrul (tocmai cercetat de ANI) destul de moale si santajabil, semnalele negative dinspre sistem, deci erau de asteptat mari framantari. S-a pus proiectul pe saitul ministerului si se asteptau la reactiile care au urmat. Practic au lasat haitele sa se repeada.
2.Prin interventiile telefonice si la conferintele de presa Basescu a vorbit intr-una despre coruptia din sistem. Si apoi, lovitura de gratie: retragerea legii de la dezbatere.
De acum incolo, toti care au criticat legea si reforma in sanatate vor fi aratati cu degetul ca sunt sustinatorii coruptiei din sistem.
3.De ce PDL a tacut? Pentru ca e an electoral si nu a vrut sa intre in acest razboi, proiectul fiind promovat printr-un om al UDMR. In campania electorala va folosi impotriva adversarilor politici acest lucru. Vor spune ca ei au vrut reforma,ca au vrut sa opreasca coruptia, dar opozitia i-a impiedicat. Cred ca as putea sa va citez de acum discursul lui Boc. Sa nu uitam totusi ca jumatate din locuitorii votanti ai tarii sunt in zona rurala, tocmai acolo unde era mare nevoie si se bucurau ca vor avea si ei sansa unor salvari si doctori, sansa impiedicata de opozitie.
4.Ce va urma? Dezbateri, discutii, oameni nemultumiti in continuare de sistemul sanitar, nevoiti sa dea in continuare spaga la doctori si sa suporte conditiile mizerabile din sistem. Probabil ca vor aparea si unele dosare de coruptie din sistemul sanitar care vor intari spusele presedintelui.
5.Si e foarte probabil ca in luna mai sa se asume raspunderea pe legea care va fi schimbata pe alocuri, in functie de propunerile venite in aceste zile.
Strategie in cinci pasi.
Iar Arafat cauta deja o gaura de sarpe unde sa se ascunda, de cand a vazut ce a provocat izbucnirea lui de orgoliu.
ca telenovela, s-ar putea spune ca a iesit bine.
pe linga noi, cei care am pierdut sansa reformarii unui sistem prin legea aceasta, si cei doi actori au avut fiecare de pierdut.
spui ca arafat masluia licitatiile de ambulante.
o fi asa, n-o fi, dar eu cred ca dotarile de la smurd sunt dintre cele mai bune care ni le puteam permite.
Putem spune sigur, ca a fost necurat la liciitatiile acelea, si sa ne preocupe intens „Mizeria de acolo”.
Este ca si cum pe linga tine se fura cu camioanele si pe tine te preocupa daca intr-un pachet de tigari ai 20 la numar…
Chestiile luate pentru smurd sunt vizibile, palpabile. Cohortele de vaccinuri si medicamente care le platim cu milioanele de euro nu le vede nimeni….
Nu spun ca nu ai dreptate in ceea ce spui, insa hai sa punem pe toate la locul lor.
Aluia de sub fiare vechi nu mai ii e capul la strategie, crede-ma.
nu mi se pare corect ca pentru un proiect serios si important sa-l ratezi pentru niste orgolii si strategii.
aici e cam ca la divort, vina se imparte
Pai nu puteam eu acuma sa insir toate neregulile din sistem….Si chiar ma intereseaza si de alea 20 de tigari din pachet, ca eu le-am platit!
Si daca tot discutam de reforma si de stat si de politica, apoi nu se poate face treaba fara o strategie. Haosul, anarhia sunt pe placul securisto-comunistilor care jinduiesc sa mai prinda ceva din resturile de pe ciolanul de la fasole.
pe toti ne intereseaza unde se pierde si unde se fura. Dar nu ti se pare firesc sa te preocupe mai intai de unde se fura mai mult? pentru ca e posibil ca pierdem timp retios numarand 20 de tigari intr-un pachet si in timpul asta…altii sa fure mai mult si mai mult, ca deh…daca tot ne-au dat treaba la numarat…
eu atat am vrut sa spun…prioritatile si obiectivele!
apoi trag linie si vad beneficiile
Bun comentariul.
Mai ales remarca: „Sa nu uitam totusi ca jumatate din locuitorii votanti ai tarii sunt in zona rurala, tocmai acolo unde era mare nevoie si se bucurau ca vor avea si ei sansa unor salvari si doctori, sansa impiedicata de opozitie.”
Acolo sunt de castigat voturile opozitiei pentru ca la orase, lucrurile sunt cat de cat stabile.
Pai astia trebuie treziti de TV.Nasul!
chiar foarte interesant 😉
ar trebui prevazut in constitutie cine nu respecta legea sanatatii sa faca puscarie, dintre toate legile asta este cea mai importanta lege ptr natia romaneasca este vorba de viata de siguranta romanului,cea ce este cel mai scump ptr o tara CETATEANUL, daca nu ar fii cetateanul,omul de rind tara respectiva nu ar exista.
Eu as compara pe Arafat cu Bill Gates. Ceea ce au intemeiat ei a fost foarte util pentru progresul omenirii. Numai ca atunci cand a crescut ceea ce au intemeiat, a aparut monopol, si din progres s-a transformat in frana. Asa ca guvernul SUA a spart monopolul lui Gates, acesta a pierdut jumatate din avere (cateva zeci de miliarde de dolari) si n-a facut scandal, iar oamenii n-au iesit sa isi sustina „idolul”. Din pacate, cu Arafat nu s-a putut intampla acelasi lucru.
Unde mai pui ca nici cancer nu are.
Bill Gates are cancer?
ambii au avut viziune,imaginatie
Asta e una din coltii capitalismului,monopolul.
Erata „distingem”, scuze!
@Cristian 777 21,12, sunt speriata si etc. pentru ca eu lucrez cu oameni bolnavi si care se plang in fiecare si de multe din acest sistem, printr-o reforma cat de cat buna speram sa mai vad si fete mai destinse, sa nu mi se mai planga bolnavii de cum sunt tratati si alte alea (scuza-mi termenul)!
Sigur nici o reforma si un lucru bun nu se face fara opozitie, dar chiar asa, nu mi-am inchipuit, vorba unei colege de blog „dupa 20 de ani inca nu am invatat sa sistingem binele de rau”?
Speram in mai bine, dar vad ca ne mai trebuie catva ani buni sa facem ceva sa-i oprim pe hoti si ……….!
o sa vezi, stai linistita
uita-te la stirile de la DNA din urmatoarele luni
ESEC NATIONAL! REVOLUTIA LUI ARAFAT A INFRINT NATIUNEA!
NU S-A INTELES CE ESTE MAI IMPORTANT :
1. LEGEA SANATATI A FOST CONCEPUTA PE PRINCIPIUL SOLIDARITATI NATIONALE.
1.1 Care garanteaza la fiecare care poate plati CAS si la cei care nu-si pot onora prima CAS
2. PRINCIPIUL MUTUALITATI
3. CE INSEAMNA CONTRACTUL DE ASIGURARE
Asigurare este un contract care prin plata primei de asigurare (CAS) promite si respecta asiguratului a face un serviciu prin plata financiara prestatiei medicale pe care o primeste in cazul unei boli sau accident, acesta este obiectul contrctului.
4. Contractul de asigurare poate fi :
4.1 asigurare de baza
4.2 asigurare complementara – facultativa
4.3 asigurare accident profesional – obligatorie
4.4 asigurare accident non profesional – obligatorie
4.5 asigurare de invaliditate facultativa
4.6 asigurare de deces – facultativa
Ce aduce nou legea, MONITORIZAREA Prestatiilor medicale efectuate de prestatori.
Pierderile in sistem sunt FRANATE la max prin prin procedurile de agreara a prestatorilor de servicii.
Legea mai aduce o noutate, aceasta monitorizare se face pe pacient si nu in VRAC pe nr. de paturi sau nr de pacienti inscrisi la medicul de familie
Se monitorizeaza fiecare prezentare la medicul de familie si cum este rezolvat cazul patologic, dela medicul de familie, labo, spital pana la returul acasa a pacientului.
Ce este RAU ???
Va rog cititi legea si veti convinge ca NATIUNEA a pierdut.
Cordialement
de ce te grabesti? Ai putintica rabdare ca legea lui Soros nu e buna pentru Romania, o sa fie altceva
Riscuri chiar nu are?Se pare caci chiar inititorul legii intr-o carte scrie ca esecul segmentului privat ar putea crea mari probleme.
Cine sunt autorii proiectului legii care va schimba sistemul medical romanesc?
de MVA HotNews.ro
Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:40 Actualitate | Esenţial
Identificat ca fiind parintele proiectului noii legi a sanatatii, Cristian Vladescu, presedintele Comisiei Prezidentiale pentru Sanatate, nu a lucrat de unul singur. HotNews.ro va prezinta membrii echipei Vladescu, coagulati in jurul unei fundatii mai putin cunoscute: Centrul pentru Politici si Servicii de Sanatate. Cei mai multi dintre autorii proiectului au fost consultanti ai unor organizatii internationale, specializati in politici de sanatate publica. Destinul lor profesional se intersecteaza cu Scoala Nationala de Sanatate Publica, institutia condusa in prezent de Cristian Vladescu.
DANA FARCASANU
directorul Centrului pentru Politici si Servicii de Sanatate, o organizatie nonguvernamentala infiintata in 1999 (pagina web http://www.cpss.ro este nefunctionala) a carei principala arie de expertiza este reformarea sistemului sanitar si promovarea sanatatii si a schimbarii comportamentelor
a absolvit Facultatea de Medicina din Bucuresti in 1990, renuntand sa devina medic practician pentru o cariera in managementul sanitar
are o specializare postuniversitara in managementul sanatatii publice obtinute intr-un program romano-american derulat in parteneriat cu Universitatea din Chicago, fiind si membru partener al American International Health Alliance
fost director adjunct al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate (astazi Scoala Nationala de Sanatate Publica si Management Sanitar)
fost consultant la Ministerul Sanatatii in 2004 si reprezentant al Romaniei in reteaua de Sanatate Publica a Pactului de Stabilitate
evaluator de programe si consultant in Albania, Republica Moldova si Ucraina
implicata in campaniile anti-fumat si de combatere a TBC-ului
Articole de specialitate inregistrate in baza de date a bibliotecii Institutului National de Sanatate al SUA: 2
DANA BURDUJA
director de programe la Centrul pentru Politici si Servicii de Sanatate
Traseu profesional
fost coordonator al proiectului national DRG (finantat de USAID) prin care a fost introdus in spitalele romanesti sistemul de finantare pe baza codificarii cazurilor
consultant in politici de sanatate al International Finance Corporation, o agentie a Bancii Mondiale care promoveaza dezvoltarea sectorului privat (a oferit consultanta in dezvoltarea parteneriatelor public-private in domeniul serviciilor medicale
2005-2008 consultant al Tepe Technology, o companie din Turcia specializata in furnizarea de produse IT pentru sistemul medical
fost director de programe al Scolii Nationale de Sanatate Publica din Bucuresti
Studii
absolventa a Facultatii de Medicina din Bucuresti (1997)
doctorat in Economia Sanatatii Publice la Universitatea St. Etienne din Franta.
Articole de specialitate inregistrate in baza de date a bibliotecii Institutului National de Sanatate al SUA: –
ALIN STANESCU
medic pediatru
conferentiar la Facultatea de Sociologie din Bucuresti
membru in consiliul director al Centrului pentru Politici si Servicii de Sanatate
Traseu profesional
1974 – 1982: inspector si director adjunct in Ministerul Sanatatii
1990 – 1994: director in cadrul Ministerului Sanatatii (in perioada guvernarii FSN)
1996 – 2006: director al Institutului pentru Ocrotirea Mamei si Copilului
2003 – 2005: consilier personal al Ministrului Sanatatii (in perioada ministeriatului lui Ovidiu Branzan)
2007: membru al Comisiei Prezidentiale pentru Sanatate Publica
consultant in programe USAID
Studii
absolvent al Facultatii de Medicina din Bucuresti (1968)
Articole de specialitate inregistrate in baza de date a bibliotecii Institutului National de Sanatate al SUA: 2
VICTOR OLSAVSZKY
seful biroului pentru Romania al Organizatiei Mondiale a Sanatatii
Traseu profesional
1987 – 1991: medic stagiar la Spitalul Sf. Ioan din Bucuresti
1991 – 1993: coordonator dispensarul rural Fintinele-Mizil
1993 – 1998: inspector si director relatii internationale in Ministerul Sanatatii
1998: facilitator al procesului de analiza ONU a unor tari precum Togo, Republica Moldova, Uzbekistan, Georgia, Belarus, Ucraina, Turcia, etc
2007: membru al Comisiei Prezidentiale pentru Sanatate Publica
Studii
absolvent al Facultatii de Medicina din Cluj (1987)
doctorand al Facultatii de Medicina din Timisoara
medic specialist in sanatate publica
Articole de specialitate inregistrate in baza de date a bibliotecii Institutului National de Sanatate al SUA: –
MOLNAR GEZA
consilier personal al Ministrului Sanatatii
presedintele Consiliului de Coordonare al Institutului National de Sanatate Publica si vicepresedintele Comitetului National de Vaccinologie din cadrul Ministerului Sanatatii
Traseu profesional
1970 – 1976: medic de familie la dispensare rurale
1976 – 1990: medic si sef de sectie la Institutul de Sanatate Publica Cluj
1992 – 2004: consilier ales si presedintele Comisiei de Sanatate a Consiliului Judetean Cluj
1997 – 1998: secretar de stat in Ministerul Sanatatii (in perioada guvernului Ciorbea)
din 2004: conferentiar la Universitatea Sapientia din Cluj
2007: membru al Comisiei Prezidentiale pentru Sanatate Publica
Studii
absolvent al Facultatii de Medicina din Cluj (1970)
specialist boli infectioase-epidemiologie (1979)
doctor in stiinte al Universitatii de Medicina din Cluj (1999)
Articole de specialitate inregistrate in baza de date a bibliotecii Institutului National de Sanatate al SUA: 6
CRISTIAN VLADESCU
directorul Scolii Nationale de Sanatate Publica
Traseu profesional
1994: profesor invitat de Politici Medicale la Wagner School for Public Service, NYU
1997 – 1998: director general in Ministerul Sanatatii (in perioada guvernului Ciorbea)
1998 – 2001: expert al Consiliului Europei pe politici de sanatate
1999 – 2005: director Executiv al Centrului pentru Politici si Servicii de Sanatate
2005 – 2006: presedintele Comisiei de Sanatate Publica in Ministerul Sanatatii (in perioada guvernului PDL-PNL)
2005 – 2007: presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate – demis din functie la propunerea ministrului liberal al Sanatatii, Eugen Nicolaescu
2007 – 2009: directorul Comisiei Prezidentiale pentru Sanatate Publica
din 2002: profesor de Sanatate Publica la Facultatea de Medicina din Timisoara
Studii
absolvent al Facultatii de Medicina din Bucuresti (1988) si doctor in medicina (2000)
master in Management Sanitar la Universitatea din Leeds (1993)
medic primar in sanatate publica si doctor in sociologie (1999)
da si Pippidi pe tvr info in seara asta a zis ca trebuie niste specialisti adevarati (sic)sa se ocupe de legea asta dupa intense studii….Un alt invitat din studio a intrebat-o: de ce nu sunt buni cei care au lucrat la proiect? ca nu sunt studentii Dv? Oamenii astia super pregatiti au fost mult denigrati pe la tv-uni fara sa fie cunoscuti.
simplu. Nu au competenta pe legea pe care au produs-o. Vorbim de asigurari de sanatate, adica de finante si au ales sa se ocupe medici de asta. In afara de stomatologi care invata dand cu capul cum se condude o firma, medicii generalisti nu au aceasta informare cu toate studiile lor facute in state prin fundatii afiliate Soros. Aici era nevoie de o echipa mixta medici, economisti, finantisti, asiguratori care sa vrea sa faca un proiect care sa fie personalizat pe Romania nu un proiect care cica merge in Germania si alte state. Daca merge asa de bine sistemul de stat din Germania,cum se face ca pacientii romani care lucreaza acolo prefera sa vina in Romania la tratamente? Atentie nu vorbim de sistemul privat
Exact,Miha! D-na Pippidi vorbeste ca pe maidan,ii intrerupe pe toti interlocutorii,vrea sa-ti impuna punctul de vedere cu forta;mitraliaza cuvintele de nu intelegi nimic din ce spune.
Măcar un expert în asigurări există în această comisie?
Bravo,Georgiana!
Tineri scoliti in perioada postdecembrista,anonimi pentru multi,dar cu expertiza profesionala.
si ce m-a impresionat placut din nou femei,sa fie asta explicatia reticentelor venite din partea „monstrilor sacri” din medicina romaneasca?
Buna seara,
Acum 20 de ani, o situatie oarecum similara s’a intamplat in Ro, dar avand ca subiect „casele nationalizate”, cand au inceput sa vina proprietarii de drept sa isi revendice proprietatile, au fost scosi in fata chiriasii aia amarati , de stateau cate 4 familii intr’o „vila” cu 5 camere …cum ca vor fi aruncati in strada de catre „mosierii” haini si fara inima …… evident, in spatele acestor amarati au stat interese mult mai „elaborate” ……”compromisul” il stim cu totii, chiriasii raman in casele nationalizate, iar fostii proprietari sunt despagubiti de catre Stat ….adica, de catre NOI ….. asta ca fostii nomenclaturisti sa isi pastreze casele furate.
Cum la fel a fost si cu sloganul „Nu ne vindem tara” ……. motiv pt care, ani buni, marile companii ne’au ocolit.
La fel si acum, printr’o dezinformare strigatoare la cer, au reusit sa deturneze orice initiativa pozitiva.
Ce este mai trist in toata aceasta poveste, este ca USL a reusit sa pacaleasca foarte multi tineri, pt ca vad la mine pe Facebook, extrem de multi adolescenti si tineri, ce sunt foarte porniti pe Presidentie si pe PDL ……..fara sa rosteasca altceva, decat minciunile vuvuzelelor
pai tineretul este manipulat si la scoala de diversi profesori,o stiu din sursa sigura,un nepot de al meu,mi-a povestit.
Si uitandu-ma eu in seara asta pe la TV pana cand de atata diversiune manipulatorie mi-am varsat si matele am inchis tv-ul, ma bag in pat cu o carte misto si spun:
Si sa fie clar, daca nu vad repejor tepele alea in amplasament, eu nu ma mai joc si le F.M.I.C la aproape toti.
hai ca esti simpatic. Mi-a luat ceva pana m-am prins de prescurtare. Spor la citit ceva interesant
subscriu
:):):)
Bravo Ion Adrian bine ai facut,si bine ai zis!
numai bine!
Am pretentia de la toti,blogarii care va consideratiOani: Fiti optimisti, Basescu trece si de data asta!:)
cine se oftica?! :))))
deja stiu si cum ….
Astept sa vad daca am dreptate. Imi pare rau ca mi-a luat 12 zile sa imi dau seama. Data viitoare o sa fiu mai rapida, promit
@ Mari U
TU ! 😀
Alexa, io! ai vazut tu urs impuscat pe la spate?!
subscriu
Am subscris la Alexa@
normal, cum pot sa uit!:)nimeni nu se supara…
Atunci cind ai dreptate, sint de acord cu tine, bifez acolo. Dar cind o iei razana cu matraguna in bataia vintului si folosesti informatii confidentiale, ripostez.
cu matraguna a luat-o razna si Eliade,Hogas, Cantemir, mai Daniel. cu matraguna s-au salvat vieti in urgenta, in soc anafilactic in toate spitale cand ea era vedeta chimiei farmaceutice in Romania. cu matraguna iti dispar spasmele, iti piere raul de miscare,iti piere frica, se pun diagnostice in oftalmogie, antidot la organofosforice, muscarinice. e atat de utila ca nu-ti poti tu imagina cate carti am invatat eu despre ea zi si noapte!
n-am luat-o razna nici in laborator cand mi-au iesit de fiecare data toate analizele foarte bune, obligatorii pentru angajatii in sistemul sanitar
te rog sa ripostezi acum, dar in cauza de stiinta!
A fost o aluzie simpla la doua postari ale tale care m-au deranjat in principiu. N-am vrut sa intru in detalii. Nu regionaliza prostia, exista peste tot. Iar cu stiinta…am alta specialitate si ar fi absurd acum sa te intreb de sisteme flexibile de fabricatie sau programe sirix de programare a masinilor de crosetat. Aici, este alb si negru. Fani Nasul sau nu. Iar daca ne declaram fani Radu Moraru, atunci luptam cot la cot contra postacilor. Nuantele de gri sint riscante.
@ Alexa
Incredibil!Nu?? 🙂
sUPER tare articolul NASULE, multi dintre ei cred ca nici nu stiu sa deschida calculatorul, se vede clat ca este miting organizat, astia sint pensionarii aia inchipuiti care au mituit medicii si au pensii pe boala inchipuita,cred ca dupa retragerea legii nu este exclus sa vedem miine dimineata jandarmii purificind pe una lume pe acasa, iar dupa figura PRESEDINTELUI, cind anunta retragerea legii cred ca mai are multi asi in mineca le da acum o pauza si om trai si om vedea.
Asa zic si eu ary, Basescu inca nu si-a epuizat asii din maneca. Ne va uimi si cu urmatoarea mutare.
Sint mitingistii de profesie,oamenii lui becali,lideri de sindicat fara sindicalisti…hai ca incepe sa se trieze…
Comentariile sunt închise.