Va invit sa ne privim in oglinda, sa privim pe fereastra si prin parbrizul masinii, sa ne amintim de oameni din viata noastra, sa ne plimbam pe jos si sa observam miscarile browniene ale trotuarelor, sa ne uitam atent la colegii nostri, sa vorbim cu cei apropiati, sa recitim mailurile, sa revedem fotografii si imagini, sa observam tacuti multimile din autobuz sau metrou, sa rememoram secvente nefilmate.
Cu blindete si aciditate, cu umor si emotie, cu intelepciune si entuziasm, cu alb si negru, sa ne intrebam ce avem bun si ce avem rau in noi. Ce calitati si ce defecte avem in natia noastra? Va invit sa desenati din carbune portretul romanului de pretutindeni. Pare complicat, dar schita simpla, din citeva cuvinte, fara prea multe floricele academice, ne va aduce cit mai aproape de adevar. Sintem doar noi intre noi!
Cine ridica primul manusa?! Cu permisiunea voastra, eu am ales locul 444 pentru postare! Dupa d-voastra, doamnelor si domnilor! Sa fiti iubiti!
Si inca o dedicatie:
La multi ani tuturor romanilor!
Daca un roman a reusit sa compuna o asemenea bijuterie atunci acest popor sigur nu este pierdut.
Toate defectele enumerate de catre voi palesc in fata fortei creatoare a romanului.
parca ar trece cu arcusul peste strunele sufletelor noastre.
La multi ani romani!
LA multi ani Romaniaaaa!!!!!
LA MULTI ANI, ROMANIA!
Dedicatie pentru Ziua Nationala a TUTUROR ROMANILOR
http://youtu.be/9pNbFAPFWtw
Night ,mai pune niste dedicatii pana la 443!!!! 🙂
Am glumit mai lasa loc si celorlalti,nu a venit inca Rozalia,patrocle,Alexa,disc.indisc. si ceilalti romani!
scuze- nu au venit
hehe… acu am inteles cine e cu condica 😛
Dana e foarte organizata. Nu-i scapa nimic.
:)))))) asta ptr. ca ma simt foarte bine alaturi de voi!!!!!!!
da, suntem ca o familie tipic romaneasca indiferent ce-ar insemna pentru fiecare acest lucru.
se pare ca patrocle a trecut pe aicea pe la ora 8 am :))))))
si acuma stiu cu cine beau cafeaua :)))))))))))))))
Sint aici:)
in locul lui patrocle il trec pe Mihai 😉
Nasule faci teste ? Ma refer la 444 ?
** Daca ROMANII nu erau, astazi Europa vorbea turceste!** Asa prosti, tigani, hoti, inapoiati si cum ne mai spun ei, suntem ROMANI si chiar daca acum suntem in deriva avem cu ce sa ne mandrim.
La multi ani tutoror celor ce nu se rusineaza ca sunt ROMANI. La multi ani ROMANIA!
Buna observatie Anca !!!!!!!!!!
La multi ani si tie!!!!!!! 🙂
LA MULTI ANI! de la o ardeleanca romanilor de pretutindeni.
Frumos!!!!! 🙂 Multam!HAI ARDEAL!HAI ROMANIA!
intrebare nasului a fost extrem de profunda, cine suntem, incotro ne indreptam? am citit aproximativ toate comentarile,uneori ne am exprimat deznadejdia,alteori virtutile, sigur avem destule , si bune si rele, uneori cautam scuze,ce simnt eu este ca noi oameni ne vom schimba ca vom pune pret pe viata este un dar , ca o s a punem accent pe spirit si pe urma pe materie, hrana spirituala este mult mai de pret decat cea materiala,ca noi oameni vom intelege s a numai facem risipa .
1. suntem oarecum naivi (in aparenta)si tocmai de aceea vigilenti
2. sutem tematori in general si nu ne place sa ne bagam daca (vezi4)
3. totusi suntem curiosi si daca vedem repede folosul actionam spre folosul nostru (personal)
4. daca avem conducatori pe care ii simtim de partea noastra nimic nu ne opreste
5. credem in Dumnezeu, soarta, predestinare si nu credem ca fortele proprii conteaza prea mult in acest „joc”
6. daca nu suntem convinsi de ceva, preluam in mod superficial ceea ce se „cere” pentru a fi si noi in randul lumii
7. suntem inventivi in mod aplicat
8. bucurosi de oaspeti
9. speram ca va fi bine dar asteptam cam mult si cam atat…
10. avem simtul istoriei si in mod paradoxal ne pasa…
Inchei pe ziua de azi cu ,
La multi ani frumoasa mea Romanie,
LA multi ani dragi romani!
Noi romanii suntem frumosi… cu tot ce este bun si rau, noi tot suntem frumosi.
Suntem tineri, nu avem nici 100 de ani ca stat unitar, incercam sa razbim intre alte natii formate si mature care au trait acesta perioada cu multi ani in urma noastra.
Ne grabim sa devenim ceea ce sunt altii in zilele noastre dar nu ne iese caci asta e natura lucrurilor si de fapt asa este voia Bunului Dumnezeu care are ceva pus de-o parte pentru romani. Poate de aceea si suntem niste neintelesi de celelalte natii din jurul nostru….ei nu inteleg cum de noi inca rezistam in conditiile in care traim. Pai rezistam caci cineva acolo sus ne iubeste si mai rezistam pentru ca avem romani care au murit pentru noi cei de astazi, cu dragostea de acest neam in suflet si cu dragostea de Dumnezeu. Poate ar fi bine sa avem „putintica” rabdare si sa nu ne mai grabim. Poate ar fi bine ca noi, romanii de astazi, sa incepem sa continuam sa construim baza acestei tari, sa o pregatim pentru romanii de maine. Sa nu fim egoisti caci poate generatia noastra de azi nu va trai vremurile Romaniei mature. Sa incepem sa ne cunoastem istoria cea adevarata, nu cea care ne-a fost impusa, sa cautam istoria acestei tari si sa o scoatem la lumina zilei caci ea este baza acestui neam si sa o lasam mostenire copiilor nostri.
Doamne ajuta!
Doamne ajuta!
Genetic,fizic si intelectual apartinem acestor locuri.Cu voia sau fara voia unora nu putem abandona idealurile in fata provocarilor.Cred ca trebuie sa oprim exodul copiilor nostri.Aceste locuri genereaza energetic forta care inca ne tine in picioare.Exportam inteligenta ,inseamna ca IQ este crescut la romani.Exportam forta de munca,inseamna ca nu suntem atat de lenesi,pentru ca altii ne-au primit cu bratele deschise.Suntem dezbinati pentru ca nu avem modele.E cazul sa iasa din anonimat devenid porta-voce pentru dorintele celor care inca iubesc Romania.
minunat spus,Sim!
Cred ca ceea ce ne caracterizeaza la nivel macro-promovam, chiar agresiv, defectele, in vreme ce calitatile le tinem ascunse, ne rusinam ca le avem, dar- http://www.youtube.com/watch?v=wwryc9uCta4
La mulţi ani, România, la multi ani români, oriunde v-aţi afla! 😆
Ascultaţi! http://www.youtube.com/watch?v=6pnymBoMH2Q
Multumim Silvia!:)
Night, ce spui,poate continui lista de dedicatii!!!!! 😉
acumaaaaaaaa…….vine baiatu’ !!!…ce doresti sa asculti??
dau si eu o dedicatie
LA MULTI ANI,ROMANI!
DEDICATIE PENTRU TOTI ROMANII DE AICI SI DE PRETUTINDENI!!!
LA MULTI ANI ,ROMANIA
Foarte frumoase dedicatiile!Multumim! 🙂
Adnana ,stiu !Am realizat si eu asta pe ”pielea” mea!
Chiar daca stiam acest cantec si inainte,acuma am alta traire cand il ascult!Il inteleg!
tocmai de aia,DANA,trebuie sa facem cumva sa ne fie la toti frumos si bine la noi acasa.
ROMANIA ”mama mea biologica” ,a carei ”fii” noi cu totii suntem ,am plecat de la tine nu din cauza ta ci din cauza unor frati de-ai mei care nu m-au inteles ,acuma o alta” mama ”m-a primit, si-a deschis bratele este” mama mea adoptiva” si o respect ,dar nu te voi uita niciodata si am sa te ajut la nevoie ptr. ca TE IUBESC!!!!!
LA MULTI ANI!
La Multi Ani!!!
Cind am citit articloul d-lui Moraru,initial am vrut sa spun si eu citeva cuvinte despre roman si sentimentul de romanism, dar m-am razgindit dupa ce am parcurs cele spuse/scrise aici. Mi-au venit in minte faimoasele cuvinte:
„quod erat demonstrandum”. Iar Latina si matemetica, bat-o vina!
Adica, s-a demonstrat pe viu felul nostru de a fi, doar uitati-va in urma la ce s-a scris!!!
O fi bine, o fi rau? Om fi diferiti de alte popoare? Putem acuza de ce diaspora „sufla si in iaurt”?
Hmm!!!
LA MULTI ANI POPOR ROMAN, ORIUNDE AI FI!
LA MULTI ANI FRUMOASA ROMANIE!
salve maya!!!!…..la multi ani !!!…aici la Nasul are loc intalnirea celor 2 Romanii … cea de acasa si cea din afara !!!.
MULTUMIM NASULE !!!
Din pacate acest proces nu mai are nici o relevanta pentru romani.
Important e faptul ca Bisnitarul Patriciu nu a dat acest filmulet atunci cand trebuia dat. Pe de alta parte din pacate nu aveam nici in 2004 o alternativa prea roz daca reusea Intaiul hot al tarii tovarasul “Matusa Tamara” sa vina in functia de prim rang a tarii.
Iata asa am atins si una din calitatile si defectele romanilor: „ştim să ne-o tragem singuri” – „mai ales la alegeri”.
Am vazut multe postari pe aici cum ca romanul e… cum ca romanul nu e…
Dragilor, raspunsul e unul singur: românul e român, punct.
Din pacate acest proces nu mai are nici o relevanta pentru romani.
Important e faptul ca Bisnitarul Patriciu nu a dat acest filmulet atunci cand trebuia dat. Pe de alta parte din pacate nu aveam nici in 2004 o alternativa prea roz daca reusea Intaiul hot al tarii tovarasul „Matusa Tamara” sa vina in functia de prim rang a tarii.
Iata asa am atins si una din calitatile si defectele romanilor .
Am vazut multe postari pe aici cum ca romanul e… cum ca romanul nu e…
Dragilor, raspunsul e unul singur> românul e român, punct.
Ce spuneti de George Soros – The Man Who Broke the Bank of England ? Se pare ca are singura solutie viabila de iesire din criza! Oare singele lui de maghiar sa se fi amestecat un pic cu cel de roman?
pai cine a facut criza asta Matt??? Normal ca are solutia pregatita dinainte. E ca si cum dai drumul la o asa zisa boala in populatie, sa ii zicem porcina, aviara etc dupa ce ai si vaccinul undeva pus bine sa il scoti cand tipa toata lumea speriata de o boala ce a existat doar pe hartie si pe tv
La multi ani Romania!
Imi doresc ca noi romanii sa fim mandrii ca suntem romani, sa iubim aceasta tara Romania. Sa nu fim plangaciosi si cersetori, ci sa ne construim un tel, pentru care sa luptam. Munca este cel mai de pret tezaur. Daca visele nu exista, atunci nu suntem nimic. Daca insa avem vise cat mai inalte, chiar daca nu le atingem, tot vom realiza ceva.Si pic cu pic se face marea, apoi oceanul. Televiziunea se va realiza, pentru ca este un vis pentru care a inceput lupta. Unii vor contracara, tocmai pentru ca stiu ca o idee buna, are si un rezultat, mai repede sau mai tarziu. Sa nu ne lasam pagubasi. Totul in lumea aceasta se construiste prin vise frumoase.
Este suficient sa analizam aceasta pagina si observam calitatile si defectele romanilor!
Ai dreptate Dana.Avem de toate si bune si rele,dar sper ca cele bune sa se adune iar cele rele sa se spele.
Asa sa fie! 🙂
who… Dana,
cel mai destept comentariu de aici!
Bravos!
… ceva mac…
Mai oameni buni, romanul de cand este el pe pamantul asta , cand a avut biciul deaspura capului a facut treaba extraordinara, s-a luat la intrecere cu toata lumea, americani, rusi, turci, tatari, etc., nimeni nu le-a stat in fata, dar in momentul in care nu stie de frica pe nimeni e foarte greu sa-l faci sa se urneasca din loc, asta este romanul in general, poate cu mici exceptii.
Rusine Dinu Patriciu!!
Văd că mai sus este o ceartă relativă la „cine a câştigat procesul?”
Puteţi afla de aici:
http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/11/fost-sau-nu-fost.html
După ce aflaţi, să-mi spuneţi şi mie, nu cine a câştigat procesul, că asta este clar, ci dacă preşedintele Traian Băsescu l-a lovit sau nu l-a lovit, conform spuselor Judecătorului. Mie îmi este un pic neclar dacă în decizie să spune că a fost lovit copilul sau că există cumva probe că a fost lovit sau că anumite probe indică că a fost lovit…
Este interpretabil şi neclar… dar mai ales nu tocmai logic.
asteapta-ne ca venim !!!!!…loool….sau nu ….mai bine stai matale acolo definitiv !!!….
@Nightmare:
Pseudonimul asta, care pare ca foloseste cartile pe care le tine in sopronul pe care l-a botezat „biblioteca” doar ca sa colectioneze molii si paianjeni, are trei procedee devenite emblematice:
1) Sluteste sensul oricarei fraze, inlocuind bunul simt cu suma interpretarilor fiecarui cuvant din DEx (banuiesc ca limba romana nu ii este limba materna).
2) Inunda pe cei care fac greseala de a-l baga-n seama cu zeci de raspunsuri fluviu (un merit: creeaza trafic proportional cu indignarea pe care o produce).
3) In fine, profitand de enervarea interlocutorului, il atrage pe propriul blog, probabil pentru a colectiona IP-uri, pe care sa le puna intre coperti.
In afara de asta – VID COMPLET. Singurul remediu: ignorare contra ignoranta.
judex ….m-am prins….cucuveaua asta pesedista se crede a naibii de smechera ….loool
@ nightmare
Nu e ca şi cum aş umbla din ţară în ţară traversând graniţe în încercarea de a-mi prinde umbra furată de soare (iată ce limbaj poetic folosesc pentru domnia voastră) în încercarea de a prinde ziua de ieri. Blogosfera are o oarecare caracteristică ubicuă, nu-i aşa?
Eu înţeleg că doriţi să construiţi un curent de opinii care să-mi fie potrivnic, zău că înţeleg, dar aveţi grijă să nu răciţi din cauza propriul curent, că în blogosferă uşile sunt vraişte. Ştiţi cum se spune, semper ubi sub ubi ubique. Frigul are reacţii neaşteptate asupra corpului uman.
Waooooo!!!!……am ramas”mut de admiratie” si foarte „impresionat” de grija care mi-o porti…apoi ,m-a trecut un fior si mi-am revenit repede ,cind mi-am dat seama ca vine din partea unei cucuvele pesediste.
eu ,zic sa te duci sa-i canti idolului tau kaghebist ,poate isi revine …loool
pe aici ,tin sa te anunt ,ca n-ai nici o sansa!!
poate nu sesizezi, ca nu-ti raspunde nimeni ,in afara de mine ….loool
@ nightmare
Vă mulţumesc că îmi răspundeţi.
Am însă o nelămurire… de fapt două.
Spuneţi:
„pe aici ,tin sa te anunt ,ca n-ai nici o sansa!!”
Nu am nici o şansă să… să ce anume nu am nici o şansă?
Cea de a doua nelămurire…
Spuneţi:
„zic sa te duci sa-i canti idolului tau kaghebist”
La ce fel de idol vă referiţi?
Bibliotecaru&all,
Este cat se poate de clar: reclamantul a fost Traian Basescu ,paratii (in prima faza)D.Patriciu si Media Press(Gardianul).
Nu s-a judecat lovirea unui copil,ci prejudiciul de imagine suferit de candidatul la presedintie prin declaratia facuta de Patriciu.
Acum,daca paratul era atat de sigur pe el, de ce nu l-a dat in judecata in 2004 pe Basescu,in 2006,2008 …va spun eu:pt.ca filmuletul a fost trucat,intr-un mod grosolan.
Instanta a decis:s-a produs vatamarea dreptului reclamantului la onoare si reputatie …. si datorita persistentei in timp(se vad efectele pana azi),frecventei si continutului dezbaterilor cauzate de declaratia paratului D.Patriciu (PRESUPUSE ACTE DE VIOLENTA>>>>>>ASUPRA UNUI COPIL.
Nota bene,nici T.Melescanu -martorul lui Patriciu n-a vazut nimic si nici n-a existat vreo reactie a celor de langa scena.
Presedintele a recunoscut doar ca l-a impins pe copil cand aparuse femeia cu o cerere.
Imi pare rau de toti aceia care deformeaza realitatea si exagereaza faptele dintr-un motiv meschin.
@ profa
Stimată doamnă,
Spuneţi aşa:
„daca paratul era atat de sigur pe el, de ce nu l-a dat in judecata in 2004 pe Basescu,in 2006,2008 …va spun eu:pt.ca filmuletul a fost trucat,intr-un mod grosolan.”
Vă mărturisesc că nu înţeleg ceea ce doriţi să spuneţi şi aş dori să-mi lămuriţi un aspect.
Nu sunt specialist în drept, dar aşa, după sonoritate, reclamantul (respectiv domnul Băsescu în acest caz) reclamă şi pârâtul (respectiv domnul Patriciu) este dat în judecată.
Care ar fi deci motivul ca pârâtul (respectiv domnul Patriciu) să-l acţioneze în judecată pe reclamant (respectiv domnul Băsescu) în 2004, 2006 sau 2008? Argumentaţi că acest lucru nu sa întâmplat pentru că filmuleţul este trucat. Nu vă contrazic relativ la trucarea filmuleţului pentru că nu ştiu dacă este sau nu este trucat (acea expertiză publicată în presă spune că nu este vorba despre caseta originală şi nu se pot pronunţa pentru că nu există datele de tip exif pe casetă). Dar să facem ca în matematică, să negăm concluzia. Haideţi să presupunem că filmuleţul este adevărat şi că existau şi 100 de oameni prezenţi acolo ce puteau să jure că cetăţeanul Traian Băsescu a lovit acel copil şi orice altă dovadă irefutabilă. Aş vrea să vă întreb ce motiv putea avea domnul Patriciu şi Media Press(Gardianul) pentru a-l da în judecată pe domnul Traian Băsescu?
Dacă puteţi, vă rog să-mi răspundeţi mai întâi la această problemă înainte de a „intra pe fondul problemei”, respectiv pe „prejudiciul de imagine”.
Nici Melescanu, nici Patriciu nu au facut publicitatii filmul fiindca:
1. Nu au avut filmul pana atunci.
2. Nu au avut interes sa faca publicitatii incidentul fiindca la acea data il sustineau pe Basescu. Practic, ipocrizie.
3 .Filmul nu a fost trucat, chiar din postarea de mai sus reieise ca presedintele l-a impins pe copil. Fapt recunoscut ulterior si de presedinte. Cand era deja cu sacii in caruta…
4. Orice film postat pe you tube sufera o „prelucrare” pe calculator deoarece fisierul trebuie sa aiba un anumit format, diferit de cel folosit la inregistrare. In consecinta, motivarea ca filmul prezinta elemente de editare coputerizata, e pentru prostime…
5. Cercetatorul Funeriu care a promovat ideea pixelului albastru si a „demonstrat” ca presedintele nu avea cum sa-l atinga pe copil, sa-si faca mea culpa si sa recunoasca ca a fost un dobitoc! Intre timp sa mai invete gramatica si sa ne arate diploma de bac!
6. Voi, continuati sa promovati, in viitor, ideea ca, de fapt, presedintele l-a mangaiat parinteste pe copil… El e lumina voastra, nu aveti ce face…
erata: n-au dat publicitatii
@ bardu_danciu
Mărturisesc că părerea mea este că preşedintele nu a lovit într-un mod dureros copilul pentru că, din câte observ, acesta râde şi nu este supărat. Oricum părerea mea nu contează.
Problema mea este nu atât lovirea copilului mai tare sau mai încet, problema mea este dacă preşedintele a jurat sau nu fals. Dacă un judecător spune că a existat acel contact negat de toată echipa PDL, preşedintele are o problemă cu jurământul, pentru că şi ascunderea unei informaţii este, indirect, tot o minciună. Dacă era o banală împingere a bărbiei (în mod real, nici ca martor nu poţi să apreciezi forţa nici măcar dacă eşti chiar acolo şi priveşti cu atenţie… cel mult poţi constata urmările contactului), preşedintele putea să vină şi să spună asta… Nu l-am lovit, domnule, a fost un gest ştrengăresc! (pe care îl facem cu toţi la copii, în semn de glumă, alături de ciufulirea părului) Ţin minte că nici familia copilului nu a spus că acel copil a venit snopit în bătaie, ba dimpotrivă, nu l-au crezut că gestul s-a întâmplat. Domnia sa, preşedintele de astăzi al României, nu a spus decât „să-ţi fie ruşine, Dinu Patriciu”.
În Q Magazine se spune că:
„Omul de afaceri Dinu Patriciu a afirmat că a povestit incidentul la care a asistat la Ploieşti, în 2004, când Traian Băsescu ar fi lovit un copil, încă de atunci, la o televiziune locală”
(qmagazine.ro/stirile-zilei/patriciu-spune-ca-regreta-iesirea-publica-din-2009/)
Pe atunci Traian Băsescu era primar despre care doamna Udrea spunea (parcă la emisiunea domnului Tucă, dacă îmi aduc bine aminte) că „a dat un cap în gură unui arab”… Bănuiesc că este un lucru uşor de verificat dacă domnul Patriciu a fost la acea televiziune locală din Ploieşti şi a povestit incidentul. Evident, nu se spune nimic despre film pentru că dl. Patriciu neagă că domnia sa a furnizat filmul.
Analiza anti-trucare se face numai pe filmele originale. În momentul înregistrării filmului, o dată cu filmul se salvează într-o zonă specială a benzii magnetice nişte date. Cu o aparatură specială acestea se pot vedea şi interpreta. Se poate vedea astfel orice tăietură şi orice modificare a datelor. În acest caz nu putem vorbi despre o înregistrare originală, deci nici despre acele date care permit specialiştilor să facă ceva.
De exemplu, poza de mai jos cu dl premier Emil Boc este una originală, neprelucrată. Pot extrage din fotografie aparatul cu care a fost făcută, Canon EOS-1Ds Mark III, că a fost făcută cu bliţul, că a avut timpul de expunere 1/100 şi alte astfel de date. La fel şi la înregistrări filmate. Nu este ceva special. Evident că transferul pe un alt suport, nu mai vorbesc de trecerea pe youtube unde există şi conversia fişierului… alterează informaţiile şi specialiştii nu mai pot să ofere o expertiză 100% sigură. Acest răspuns l-au dat şi specialiştii, că nu se pot pronunţa de nici un fel pentru că înregistrarea nu este originală. Unii au interpretat lipsa de originalitate înseamnă trucarea. Mai e şi o altă problemă, mai importantă decât pixelul albastru. Nu a apărut niciodată o altă postare a filmului mai completă, pentru că era important de cercetat ce se întâmplă în următoarele 10 sau 30 de secunde, mult mai interesant decât secundele în care doamna vorbea cu preşedintele în secundele de dinainte de eventualul contact.
Întrebarea mea era, preşedintele a agresat sau nu copilul conform concluziei exprimate în decizie… pentru că de aici pleacă diferitele concluzii.
Ia uite ce a declarat presedintele:
„55. La aceste declaraţii de martor, se adaugă declaraţia reclamantului, făcută în cadrul emisiunii „Naşul” din data de 22.12.2009, difuzată de postul de televiziune B1TV, în cuprinsul căreia a arătat expres „…eu ştiam că l-am împins pe acel copil…”.
Voi chiar sunteti trepanati? Ce dovezi mai vreti?! L-a impins fara sa-l atinga…
A impinge nu e acelasi lucru cu a lovi.
cred ca judecatorul care a dat acest verdict face parte dintre „prietenii” lui costiniu,voicu,pivniceru…etc. la cit il iubesc pe Basescu nu e de mirare…pina nu dispar acesti judecatori nu avem justitie….nici incredere in ei….acum justitia … bucuria nebunilor…!!!
Asta-i explicatia corecta.Bravo!
Mama,Bambi,ce tupeu mai ai…Abia acum te-am vazut!
Devenim vulnerabili pentru ca cel mai adesea alegem sa fim iresponsabili, iar mai nou alegem sa copiem mai mult indecenta care face grimasa bunului simt. D-zeu a suflat cu atatea bogatii peste acest pamant atat de vechi pentru ca noi sa avem sansa sa ramanem tot atat de frumosi, sensibili, spirituali, omenosi, capabili si buni observatori ai vietii de pretutindeni.
Ce-ati facut cu bambi??L-ati eviscerat??
Rachete pentru zboruri interplanetar
Un pioner al zborurilor interplanetare si al tehnicii rachetelor a fost si Savantul roman Hermann Oberth.
A creat bazele teoretice ale navigatiei spatiale, racheta cu combustibil lichid, ca model functional, a pus bazele unei scoli in domeniu cercetarii aerospatiale, a militat pentru idealul cuceririi spatiului cosmic, intr-un timp in care ideile sale au intampinat o apriga rezistenta, pe care a invins-o cu argumente fundamentate stiintific si experimental.
Muzeul „Hermann Oberth” a fost inaugurat in 25 iunie 1994, atunci cand s-au aniversat 100 de ani de la nasterea savantului, parinte al zborurilor spatiale.
Muzeul a fost amenajat cu sprijinul doamnei Erna Roth Oberth, fiica savantului, Asociatiei Sasilor Transilvaneni din Munchen, al Primariei Medias si al Aviatiei Militare
Muzeul este situat in Municipiul Medias, strada Hermann Oberth nr. 23, in imobilul in care a locuit familia savantului intre 1924 – 1938
Muzeul este structurat pe modul de expozitionale dedicate lui Conrad Haas, inventatorul primei rachete in trepte cu combustibil solid (Sibiu 1529), savantului Hermann Oberth, parintele zborurilor spatiale, precum si primului cosmonaut roman, inginer Dumitru Prunariu.
Sub paronajul muzeului va lua fiinta in curand, un mic observator astronomic, adapostit in incinta Liceului St. L. Roth.
Si el a fost roman
Un pioner al zborurilor interplanetare si al tehnicii rachetelor a fost si Savantul roman Hermann Oberth.
Intre 1923- 1938 a fost cu intreruperi profesor de gimnaziu in Romania vezi: http://www.wikipedia.de
Daher begann er 1919 ein Studium der Physik an der Technischen Universität Klausenburg, Rumänien, das er in München, Göttingen und Heidelberg fortsetzte. 1922 wurde seine Heidelberger Dissertation Die Rakete zu den Planetenräumen, in der er sich mit Raumfahrt beschäftigte, abgelehnt, da es keinen ausgewiesenen Experten zu diesem Thema gab. So reichte er sein Manuskript als Diplomarbeit in Klausenburg ein und bestand 1923 das Staatsexamen. Im selben Jahr veröffentlichte der Münchner Wissenschaftsverlag Oldenbourg das Manuskript. Zwar hatte Oberth selbst für die Druckkosten aufkommen müssen, aber sein Erstlingswerk wurde ein Erfolg. Von 1923 bis 1938 arbeitete Oberth mit Unterbrechungen als Gymnasiallehrer in seiner Heimat Siebenbürgen in Rumänien
Mie de ce nu-mi publici comentariul? Pentru ca nu e libidinos? Paraciosule la CNA!
vezi ca-ti smulg coarnele imediat ,bambina !!!…ehehehe
S-a dovedit! Judecatorul: Basescu, violent cu copilul. Basescu a lovit copilul dovedind un act de violenta. Nu era copilul lui si cu toate astea l-a lovit cu pumnul in fatza. Avem un presedinte care probabil e in stare sa ne bata proprii nostri copii. RUSINE DINU PATRICIU!:)
eu zic sa-ti iei zborul mai repedea !!!…du-te-n amarul tau la loazele tale ….ok???
Nu stiu daca ai copii, dar in caz ca ai tu ti-ai fi dorit, copilul tau sa fie pocnit de presedintele tarii?
Nimeni nu apara pe cineva care admonesteaza un copil,dar ma tem ca tu ai incremenit impreuna cu acea facatura de imagine.Trezeste-te ,iar pe noi nu ne manipula!
Aia e facatura sau asta vrei tu sa crezi? Orice om normal la cap si nu trebuie sa fii specialist isi da seama ca nu e facatura.
n-am copii,iar daca a fost un copil ca tine ,zau ca ma bucur ca la altoit …
pe alde uslamisti imbecili, asa ca tine trebuie musai sa va altoiasca careva…loool
Aluzie la subiectul de azi de pe blog: Romanii au defectul sa spuna ca bataia e rupta din rai. Imidau seama ce tata o sa fii si pot sa spun ca imi e mila de viitorul tau copil asta daca o sa ai copil. Sa-l educi cu bataia. Cred ca asta a spus si lumea cand a vazut caseta: Bine i-a facut basescu. romanul face educatie cu pumnul.
pai,cu imbecili ca voi ,numai asa merge …cu altoitul ,ca n-aveti nici un Dumnezeu ……in tara asta minunata spurcati tot si furati tot ,uslamisti de tot kktul
Astia si-ar vinde si mama… N-au mama n-au tata, copii nici atat… Ce astepti de la niste TMBLi?
Ufff, bine ca avem asa aparatori de copii ca dvs. Ieri ne-ati povestit despre „moacele” unora sau a altora, astazi ne povestiti de pocnit samd. Interesant. Din cele doua postari inteleg ca, 1. va invatati copilul sa analizeze oamenii dupa „moaca” care o au si 2. sunteti de acord ca oricine sa va bata copilul, numai presedintele nu.
Daca nu ar fi fost asa, ati fi formulat altfel aceasta intrebarea din postarea dvs.
Alex,vezi ca esti prost…informat.presedintele a castigat procesul.
Ce proces a castigat? Intreb asta ca sa-ti dvedesc cine e prostul
nu te mai chinui ….am vazut toti care-i prostul !!!….ha ha ha
Tu esti cam sarac cu duhul asa. Jignesti omul fara argumente. Sper ca te simti bine. Oricum se vede ca esti limitat. Pacat de tine
Alex,
flota, unde-i flota?
du-te spala-te pe ochi, uita-te 10 minute in oglinda si spune propozitia asta: „eu nu sunt prost”. poate-ti revii. 😉
Las ca esti tu „desteapta”. A castigat procesul de calomnie (prejudiciu de imagine). Nu era obiectul procesului daca presedintele l-a lovit sau nu pe copil. Implicit a reiesit ca l-a lovit. Toti „desteptii” in frunte cu Funeriu au sustinut contrariul… Nu te baga daca nu te pricepi, OK? Te faci de ras!
Implicit a reiesit??chiar daca nu s-a demonstrat ca e adevarat??bine ca te pricepi domnia ta!vaz bine ca te pricepi!
Eu inteleg ca va este penibil sa acceptati ca presedintele chiar l-a atins pe acel copil. L-a cat ati mancat voi, mai merge si galusca asta. Las’ ca va trece. Daca nu stii sa citesti o hotarare judecatoreasca du-te la scola primara. Acolo te invata sa citesti.
Sorry, dar eu consider ca dvs sunteti cel „destept”. Este necesara numai de o analiza f.f.f. sumara a postarilor dvs. si adevarul iese, ca intotdeauna, la suprafata. Persoane ca adnana sau altii de aici, nu ajung nici macar la o zecime din calitatile dvs dovedite.
Se spune ca nu suntem patrioti.
Eu cred ca patriotismul se afla in noi in stare latenta si trebuie facut ceva ca sa se declanseze.
De exemplul fenomenul „Rosia Montana” a desteptat destule constiinte.
pianistule …urca mai sus un pic …..am un raspuns pentru tine …..ehehehehe
pianistu,
prietenul meu night nu m-a ocolit.Sa vezi de ce!
am vazut, nu va faceti griji 🙂
… dar m-am dus sa-mi cumpar de la Praktiker niste dopuri de-alea industriale de urechi…
HI,HI,HI! 😆
Cred ca aceste versuri spun totul despre noi, romanii.
” A sosit ziua dreptatii
Ziua sfant-a libertatii
Tot romanul veseleste
Romania-ntinereste.
Noi suntem romani, noi suntem romani
Noi suntem pe veci aici stapani.
Ardelean, copil de munte
Ia ridica-ti a ta frunte
Si in suflet de mandrie
Ca esti fiu de Romanie.
Noi suntem romani, noi suntem romani
Noi suntem pe veci aici stapani.
Moldoveanul si munteanul
Sunt frati buni cu ardeleanul.
Trei romani plini de putere
Ca romanu-n veci nu piere.
Noi suntem romani, noi suntem romani
Noi suntem pe veci aici stapani.
Hai, romani, lumea ne vede,
Romania-n noi se-ncrede.
Ca de-acum romanu-n lume
Va fi vrednic de-al sau nume.
Noi suntem romani, noi suntem romani
Noi suntem pe veci aici stapani.
Noi suntem romani, noi suntem romani,
Noi suntem urmasi de-ai lui Traïan.”
Veta Biris a cantat acest cantec de revelion chiar la „Nasul” si ultimele versuri cele cu urmasii si cu Traian nu le-a cantat intentionat.
Si eu cred ca suntem urmasi ai dacilor si nu si ai Romei, e de ajuns sa ne uitam la straiele noastre populare si la traditii ca sa ne dam seama.
S-au spus sis cris multe despre noi, dar un defect il avem ca popor; nu suntem in stare sa creem un sistem bazat pe reguli care sa genereze alte reguli care sa nu te lase sa nu le respecti pe primele.
Nu stiu cat de clar am fost dar sigur am fost scurt, altfel vorbeam vreo 300 de pagini.
Mai bine ca ai scris putin, ca in patru randuri ai reusit sa fii extrem de confuz si de agramat. Corect: cream!
Nu v-a invatat cosmarel / TMBL sa scrieti corect? Nu „creem” ci „creiem” :)))))))))) Hai hiene, sariti ca se scrie cream…
daca nu sti cum se scrie „cream” nu da lectii!
Asa ca treci la naftalina, si ia-o si pe „Bomba” cu tine!
Iar Tracul are ceva de spus, pe cind tu, nu.
Pt. mayausa, care pricepe mai greu, din motive lesne de inteles: daca am scris creiem este fiindca am vrut sa-mi bat putin joc, OK? Mai incolo am scris corect „cream”. Deci, deschide ochii! Daca tu imi oferi naftalina, eu iti oferin contrapartida niste mure! Multa! Sa fii iubita!
Aha, inca o calitate personala buna a dvs. Usor, usor, nu o sa mai fim noi nevoiti sa va raspundem, pentru ca oricum va scrieti dvs toate punctele forte.
ironia nu te prinde, mai incearca…
Floos,
Acesti indivizi nu merita sa pierzi timpul cu ei. Dovada, ca nu le citesc pina la capat ineptiile, am alte lucruri mult mai bune de facut, si mai utile, decit sa pierd timpul cu ei. I-am raspuns mitocanului, deoarece s-a legat de un „nimic” iar Tracul chiar avea ceva de spus.
Esti o mitocana, o tembela si pe deasupra si analfabeta. Portretul robot al unui portocaliu…
Ai dreptate, asa este corect cream. In CREIERul meu cel mic ma gandeam la mine cand am scris si evident am vrut sa scriu creez si ca sa confuzez si mai tare m-am sucit si am schimbat persoana.
Aici chiar nu era nestiinta, ci o simpla nesincronizare datorata vitezei de schimbare a referintei, dar oricum nu mai conteaza, eu tot sunt roman.
cei pasä „vagabontului ” de amenzi, mogulul lui pläteste; ASTA E LINIA INJURÄTURI SI MIZERII PT:
TOTZI , CE NU SPUN LOR URA:
Buna ziua tuturor.
Sincer imi e greu sa fac evaluari. Ce am constatat in acesti 20 ani e ca oameni pe care credeam ca-i cunosc de ani de zile ca persoane educate, civilizate si cu bun simt s-au transformat dupa revolutie in hiene, caractere abjecte si cu o lipsa de bun simt la cotele cele mai inalte.
Imi e greu sa cred ca un caracter se poate schimba peste noapte..mai de graba si au tinut ascunse adevarata fata de frica sistemului.
Marturisesc ca este foarte interesant sa citesti postarile de aici. Vezi cat de mult conteaza sa poti exprima intr-un fel sau altul ceea ce simti, ceea ce gandesti…….este un dar pe care l-am primit noi ca specie. Ne ajuta sa exprimam ceea ce gandim – din pacate tot asta ne ajuta si atunci cand mintim, cand spunem altceva decat este acolo in interior, pacalim, manipulam, inselam ……
Conteaza foarte mult sa fim sinceri intai cu noi si apoi cu cei din jur. azi este considerata o reusita manipularea , minciuna , pacaleala.. Ganditi-va la ce va spun si incercati sa faceti legaturi cu cele de zi cu zi.
Cred ca inainte de+al amesteca pe Dumneyeu in toate cele ar trebui sa alegem noi binele de rau caci avem aceasta posibilitate si nu o facem mereu , e greu, recunosc.
Nu vreau sa par ca am idei putine si fixe, dar revin la ideea ca aceste lucruri se intampla oriunde pe pamant. Acesta este motivul pentru care nu cred ca suntem mai buni sau mai rai decat altii. Alegerea conteaza.
La toate acestea se pot adauga cauze si efecte
Cateodata, nu poti doar sa dai click pe „like”, iti vine sa intervi:
Mariana, multumim pentru mesajul deosebit, pentru lectia ce ne-o transmite 🙂
oops: „intervii”
in general suntem un dezastru.primul sunt eu si pe urma nu stiu care dintre romani; dar romania la nivelul populatie ce sas oprit din studiat,la sfarsitul clasei 8 suntem,e la pamant.astia suntem;de nu eram astia ne gaseam intr-o alta situatie ec,pol etc
In mod particular am sa va marturisesc cum mi-am constientizat eu sentimentul de patriotism.Pana de curand acest sentiment era destul de vag.Am o meserie care are mare cautare inafara.Am foarte multi colegi,prieteni,rude plecate,unii chiar dupa ’90.Venind in concediu din Italia o buna colega si prietena mi-a zis:”Nici nu vorbesc cu tine!Acum trebuia sa fii milionara!”I-am raspuns ca eu nu pot pleca din tara pentru simplu motiv ca simt ca n-as putea trai nicaieri in lume decat in tara mea,ca nicaieri nu m-as putea adapta,indiferent daca aici as muri de foame.Dar stiu ca nu se va intampla asta pentru ca nu mi-e frica de munca.De curand,am citit cartile lui Radu Cinamar.Dupa parerea unora sunt simple povesti.OK.,n-am eu dovezi ca nu-s povesti dar nu pot sa va descriu sentimentul de mandrie pe care l-am simtit citind aceste carti.Abia atunci am constintizat patriotismul care ma anima si-mi dadea impresia ca numai aici pot trai cu adevarat,ca energia acestor pamanturi e mai importanta decat nevoia de a face bani.
„Energia acestor pamanturi e mai importanta decat nevoia de a face bani.”
Draga adnana e minunat ce-ai scris. M-ai facut sa constientizez ca oamenii care traiesc pe aceste pamanturi nu pot fi diferiti in esenta lor, de magia care-i inconjoara.
Si uite asta-i si motivul ptr. care multi romani vin acasa ca sa-si mai ”incarce bateriile” ptr. a putea continua drumul vietii !
DANA,
cunosc acest exercitiu din familie.Fiica mea vine de 2 ori pe an sa-si „incarce „bateriile cu suflu cald si sanatos de acasa. 🙂
Energiile de aici sunt unice in lume si de aceea suntem si noi privilegiati ca traim aici.
Astazi este Sfantul Andrei, iar eu am in viata mea o Andreeana absolut extraordinara.
Nu am auzit-o sa ridice vocea o data macar. Am intrebat-o cu ani in urma: „Esti vreun supra-om cumva?”
Mi-a raspuns atunci zambind:”Pe timpuri fetele se trimeteau la pension, sa invete. Iar profesoarele ne spuneau ca o femeie educata nu are voie sa se enerveze. Daca i se intampla, totusi, trebuie sa bea un pahar cu apa sau sa numere pana la zece, inainte sa raspunda. Si eu ma mai enervez, dar numar”, mi-a spus mustacind ea.
Ei bine, zilele trecute, citind unele lucruri de pe-aici, m-am trezit numarand in gand, aproape instantaneu.
Cand am ajuns la trei, mi-am spus ca oamenii greu incercati, in timpuri de cumpana, au voie sa se insele, sa greseasca.
Cand am numarat pana la cinci, mi-am spus ca evident, din ceea ce citesc, se ghiceste intoxicarea. Am banuit si cine pune otrava la radacina. Cu un simplu mail, pot lamuri cum stau lucrurile de fapt. Dar mi-a trecut prin cap si gandul ca aceste clarificari trebuie cautate a priori. Altfel, se risca o clarificare pe larg, la tribunal.
Cand am ajuns la sapte, am remarcat nu doar faptul ca previziunile se adevereau (nu din cauza mea, ci a „sistemului” adoptat). Se schimbase si componenta vizitatorilor de pe blog. Cei de la inceput cam disparusera si aparusera pdl-isti deghizati. Evident, nu au gustat reflectiile mele, cam indigeste. Erau si prea generale. Haideti sa precizam, atunci. Am nimerit (la alegerile precedente) intr-o sedinta de tineret. A durat vreo trei-patru ore. In tot acest timp nu s-au spus decat… bancuri. Nu am nimic inpotriva glumelor, dar… uluitor e ca nu a existat si altceva. Fiecare incerca sa impresioneze prin functia parintilor (directori de ministere) sau prin puterea pe care se presupunea ca o au. Masini, pistoale cu bile, cutite de vanatoare, au fost aduse cu teribilism in dicutie, toate. Despre problemele tinerilor se vorbea numai daca era vorba de ceva… personal. Si mai interesant a fost dupa ce s-au separat. Au plecat catre casa in bisericute de cate doua-trei persoane, analizand de zor care s-a dovedit mai „periculos” si cum l-ar putea „anihila”. Am ajuns acasa cu fiori pe sira spinarii si parul zbarlit pe ceafa. Asa arata viitoarele generatii de politicieni? Si daca intrunirile acestea s-ar filma si posta pe site-uri? In fine, eram in campanie electorala si era normal sa iasa la suprafata tot soiul de caractere. Dar intre ei nu am zarit nici unul care m-ar fi putut interesa. Oamenii normali si interesele lor comune, in aceasta jungla nu au ce cauta.
Ei bine, am continuat sa numar. La zece am constatat ca in locul certitudinii, imi ramasese o intrebare: si la urma urmelor, de ce as plati altora obtinerea unei libertati pe care acestia mi-o refuza mie. Nu-i asa?
Voi mai intra pe blog, fara a comenta, pentru cei cativa comentatori valorosi, care aduc informatii. Din ambele tabere sau neutri, deci impotriva tuturor!
Daca presa ar aduce astfel de oameni informati si echilibrati in studiouri, daca le-ar da ocazia si timpul pentru a se exprima liber (fara „ciocu mic!”, fara „joc de glezne!”), daca justitia ar fi curatata si ar functiona, in cativa ani lucrurile s-ar imbunatati si romanii s-ar repatria. Eu ii urez domnului Basescu putere pentru a schimba lucrurile.
Poate incet-incet vom afla si noi cum functioneaza sistemul, unde apar blocajele si care este circuitul banilor in stat. Daca in locul orgoliilor am identifica ce trebuie schimbat, lucrurile ar putea functiona.
impresionanta postare Irina …..Felicitari!!….scrii asa de rar ,dar excelent !!!….esti foarte talentata….multumesc!!
Irina ……Cristian 777,te roaga sa iei legatura cu el
Pentru Cristian si pentru oricine doreste sa imi adreseze mesaje, pot fi gasita pe adresa de mail cu care m-am logat aici ([email protected])
Sper sa imi gasesc timpul si inspiratia pentru a construi un site (www.grozavesti.ro) Maine voi vizita Roma si poate Vaticanul. Sper sa incep sa adun pe acest site, materiale destinate tinerilor. Daca aveti idei sau propuneri folositi cu incredere adresa de mail de mai sus.
frumos text si adevarat.nu pot decat sa-ti trimit acest 🙂
Irina,
Si totusi pot sa-ti multumrsc cu ceva mai consistent(adica eu asa cred ca ar fi, dar tu vei aprecia aceasta consistenta 🙂 ) adica daca nu ma insel poate ca ce am postat ptr dl Neamtu la el in ograda sa fie si pentru tine un subiect ce merita discutat:
„Dle Neamtu,
Ma bucur ca vad, dupa ce mult timp nu am intrat pe aici , ca se mai regasesc postarile celor care in timp au avut ceva de spus la acest subiect.
Revin in urma emisiunii TV in care ati intervenit in contrapartida cu Sever Voinescu, Patrasconiu si Ghinea .
Doresc sa fac urmatoarea remarca:
Se vorbeste despre doua partide unul pe dreapta si unul pe stanga dupa modelul american desi acolo cat de drepta si cat de stanga sunt ele este destul de vag dar sa zicem ca democratii sunt mai la stanga decat republicanii in ceea ce priveste niste elemente economice importante.
Sau despre mai multe partide mai mari sau mai mici ceea ce ar echilibra jocul politic, ar impiedeca cartelul celor doua cu un soi de nati-o tie dami-o mie, pentru Romania fiind foarte posibil un astfel de scenariu, si ar fi mai reprezentativ democratic. Ce se uita este ca sistemul de vot este cel care decide in primul rand o astfel de stucturare caci votul proportional pe liste chiar si cu prag electoral daca acesta nu e prea mare permite sistemul multipartid in timp ce sistemul uninominal mai ales intrun singur tur duce obligatoriu la mentinerea pe esichier a doar doua partide mari la care in Romania indiferent de siste ar fi si UDMR doar datorita caracterul de mare densitate locala in trei judete si ceva a acestei etnii, ceea ce i-ar da caracter de arbitru ceea ce nu stiu daca trebuie sa fie dorinta noastra cea mai mare.
Cred ca aparitia partidelor mici pe o latura a esicherului politic, in speta noastra pe dreapta, care sa nu duca la majorarea unui candidat de stanga daca votul este intrun sigur tur(daca sunt doua se pot corecta lucrurile in turul doi) ar trebui compensata fie de revenirea la votul proportional nu neaparat pe liste ci intrun sistem mixt(exista si de astea) fie prin utilizarea a doua tururi, in turul doi ramanand sa se infrunte primii doi care se poate presupune ca vor fi din cele doua zone politice fundamentale stanga si dreapta. Daca nu sunt suficient de inteligibil putem continua disutia ici sau un doi dvs avand mailul meu.
Deci atentie la legea electorala daca nu vreti sa ajungeti doar un simplu sabotor al PDL si favorizator al USL.
Numai bine”
mài ,domnu’ion ….mai lasa-ne in amaru’nost cu politica …nu vezi ce articol minunat a scris Nasul???…las-o in,Doamne iarta-ma de politica ca suntem satui pana-n gat de politica si politicieni de Dambovita
Tizule si nighthmare,
n-am avut spatiu pentru interventie!
Nu m-am enervat cat ar fi trebuit (cu bardu) din simplul motiv ca aveam de discutat ceva deosebit de frumos si interesant.
Sa fiti iubiti! 🙂 🙂
corect ,profa…..subiectul e minunat …las ‘ca ma bag eu …eheheh
Ai facut o alegere buna profa. Sa fii si tu iubita!
Fiecare natie e formata din indivizii care s-au nascut in niste granite,dar mai presus de orice din indivizii care constientizeaza ca apartin unui anume areal.De aceea,unii straini se considera mai romani decat cei ce s-au nascut intre granitele acestei tari odata ce au avut ocazia „sa guste” din energiile acestor pamanturi.Si,cum fiecare dintre noi detinem intr-un amalgam mai mult sau mai putin pozitiv calitati si defecte,asa si natia imprumuta de la noi acele caracteristici.Sigur,fata de alte natii avem caracteristici diferite date intrucatva de spatiul in care ne-am format,de istoria,cultura,traditiile si drumul pe care ni l-am ales a-l urma.Indraznesc sa spun ca ma tem ca in curand ne vom pierde definitv caracteristicele distinctive de romani atrasi inevitabil in mrejele ideii de globalizare,de intergrare in UE.Privesc cu groaza in jur de cativa ani si chiar nu-mi place ceea ce se intampla cu noi.Calitatile noastre incep sa se dilueze si sa le ia locul viciile altora.Inclin sa cred ca vremurile ne-au cam incalecat.OK.Acestea sunt linii generale.
Eu raman optimista,adnana,atata timp cat mai exista Oameni ca tine,ca majoritatea celor cu care dialoghez civilizat.Nu resping controversele pe tema,ele sunt izvorul dezvoltarii,nu suport, insa, grobianismul, nesimtirea,infatuarea si pe cei care afirma ca detin adevarul absolut,pe aceia care n-au invatat sa si asculte,pe aceia care neaga si demoleaza tot ce intalnesc in cale.
profa,trebuie sa fim toleranti fata de acesti oameni.trebuie sa-i compatimim ca inca n-au ajuns la acea stare de gratie in care sa se cunoasca pe sine,sa se iubeasca indeajuns ca sa poata sa-i iubeasca si pe ceilalti.
Mare coincidenta !Marturisesc ca acum, am deschis calculatorul cu gandul sa-ti prezint cercul meu de oameni, e mare ,e foarte mare . E din timpul studentiei ceausiste ,cand lumea interactiona indiferent de starea materiala , de statut …De ce vreau sa ti-l prezint? Pentru ca drumul pe care vrei sa pornesti e un drum fara intoarcere si f,f,f anevoios.Poti deveni un Ion Gavrilă Ogoranu si eu una nu mai am incredere nici in americani.
Pe vremea aceea toti colegii erau minunati . Si acum sunt minunati . Am terminat in ’93, toata industria din Iasi era in picaj . Fiecare s-a angajat unde a putut si unde in alta parte decat la STAT, pentru ca investitorii erau zero. Oameni destepti , cultura in toate domeniile , din ing.mecanici s-au tranformat in economisti pe la banci , garda financiara , ing. in SRI , vamesi , declaranti vamali ,politia de frontiera, primarii , afaceristi cumatrii cu organele de stat … Vorbesc de oameni cu care am impartit si ultima bucatica de paine , cu care am escaladat muntii Romaniei ( cine a fost pe munte stie ce spun ).Oameni care iau antidepresive si merg la serviciu.Chiar daca sunt minunati, nu fac nimic . Acum e si mai rau . Tin cu dintii de posturile caldute pe care le ocupa . Au o varsta la care e greu sa mai faca schimbari majore .Cu cat li se pune in fata realitatea in care traim cu atat convigerea ca nu se mai poate face nimic li se intareste .Discutiile mele cu ei se transforma in certuri . Mi se reproseaza ca traiesc intr-o utopie , si totodata mi se spune ca sunt un etalon . Etalonul e doar o limita . Doi ani mi-au trebuit sa conving Avocatul Poporului din Iasi sa-mi dea un raspuns corect si nu cel dictat de Primarie.
Eu nu am fost asimilata de sistem . Am facut productie 10 ani dupa care nu am mai rezistat( din cauza sistemului) .Din lac in put. Acum sunt studenta in anul II la Agronomie. Profesorii sunt minunati. In proportie de 98% critica sistemul, Si aici am avut o mare dezamagire printre colegi .E o alta poveste.
Am avut si eu momentul meu cand am spus ca renunt ,dar uitandu-ma in istorie mi-am spus ca nu am voie si mai am convingerea ca suntem o tara binecuvantata de Dumnezeu .Avem tot ce ne trebuie.
Esti hotarat sa mergi pana la capat?Suta de euro nu o am, dar ma imprumut , dau in fiecare an cate una ,dar sa am convigerea ca lupta o vei purta si din ceruri.Lupta trebuie bine gandita . Acum aproape toti sunt prinsi in retea.Trebuie gandit foarte bine cum ii scoatem si cum anihilam reteaua .
Multi, multi ani am fost ferita de oameni rai, cred ca sunt putini.
Doamne ajuta!
BREAKING NEWS :
CEDO ridica imunitatea judecatoarei Gabriela Barsan
dar numai ptr viitor si fara sa raspunda direct la prima intrebare in mod cam ciudat raspunde doar implicit caci nu poti ridica ceva ce nu ar fi existat. 🙂
avea imunitate ,datorita sotului …..sotului nu i-au ridicat-o .
DNA a intrebat in ce masura imunitatea sotului este transferata si sotiei si privind ce anume si a cerut si ridicarea acesteia daca este.
Rspunsul este cel pe care-l stii. Infine important ca ridicarea nu e retroactiva si asta va da de furca procurorilor fata de actiunile anterior desfasurate.
Prietene,de ce ma ocolesti?Sper ca nu ma ignori! 🙂
profa ,cu mine vorbesti ???….Doamne fereste ,cum sa te ocolesc ….
Cu tine vorbeam!
Nu te-am vazut prin preajma mea…de aia,numai pe pianist. 🙂
Night, ai probleme 😆 😆
sunt undercover pe la job ……mai postez si eu printre picaturi ….eheheh
n-ai inteles Night… 🙂
io iti confirmam ca ai o problema cu Profa 😀
dar daca pot ajuta in vreun fel…
hahahahahahhahahahahhahahha
asta da stire! sper sa fie semnalul de mult asteptat. io tot la vizita lui Basescu la merkel ma intorc cu gandul, la fermitatea fata de angajamentele luate si puii mei nene poate reusim acuma sa ne recapatam tara s-o punem pe drumul ei.
Chiar Sf Andrei vegheaza peste Romania, il rog doar sa n-o faca doar de 30 noiembrie. glumesc , las’ ca si ei stiu de gluma 😉
Foarte important pentru normalizarea actului de justitie.
Sa va dau si eu o stire proaspata.
Primarul interimar al Clujului este RADU MOISIN.A fost ales cu 15 voturi din 21.
Avem cel mai tanar primar:29 de ani.
Am facut sublinirea de fata pt.un postac(bardu) care a tinut sa ne reaminteasca apartenenta lui Boc la org utecista.
Astept sa ne spuna ca primarul interimar Moisin este singurul fost pionier intr-o functie executiva.
completare:sau primul soim al patriei
Pentru p(r)ostaca profa: deturnezi discutia. Era vorba de o functie executiva, recte guvern. Ca sa pricepi si tu… Cu toata postarea ta, tot am dreptate: Boc este singurul fost activist UTC actualmente aflat intr-o functie executiva. Nu are nici o legatura cu Moisin care nu face parte din guvern.
Chiar am impresia ca esti limitata si oricate argumente logice ti-as aduce, tot nu pricepi. Rumega adevarul trist: Boc e singurul fost utecist (cu functie) care actualmente se afla intr-o functie de conducere. Ca desert: stiai ca presedintele tau, de „dreapta”, il admira pe Nicoale Ceausescu?
P.S. Daca tot m-ai facut postac, imi rezerv dreptul sa-ti raspund cu aceasi moneda. Valabil pentru toti cei care vor folosi apelativul postac. Eu il voi folosi pentru voi pe cel de prostac! Inregistrez si la OSIM:)
Are rost sa-ti raspund?
Inregistreaza!: numai jigni,nu te pripi daca n-ai inteles ironia,mai citeste odata.
Sa te intreb:dupa tine executivul se afla doar la centru?
Pe mine chiar nu ma intereseaza admiratiile unora sau altora,daca se afla in functii de conducere ma intereseaza ceea ce fac.
Topicul de azi e prea frumos ca sa-mi stric buna dispozitie.Altfel ti-as arunca cateva cuvinte grele….sa nu le mai poti duce nici cu macaraua. Imbecil esti tu si cine te-a invatat.
Lasa profa, cu bardu n-are rost sa te enervezi. El este doar un simplu postac posac cu mari tendinte paranoice.
bà,cioara uslamista ….pupa-l undeva pe BOC ,daca nu mai poti de grija lui…tac’tu iliescu ce dreaqu a fost ,mah??
ete mà,al dreaqu ciori …daca te porti frumos cu ele isi iau nasul la purtare..
p(r)ostaca s-o faci pe màta si pe tac’tu care au facut un dobitoc.
pianistule …unde esti ???
ete ce se intampla ,daca te ascult !!!…..looool
ignora-l,profa!asta a invatat de la floare ofilita sa jicneasca.se intorc in mormant adevaratii liberali cand il aud cum il ridica in slavi pe ilici declamand ca ilici nu e vinovat de mortii revolutiei si macelaritii de la mineriade si de jaful pe care l-a adapostit sub poala lui dupa ’89.ma mir de PNL-istii care-l urmeaza ca orbii si-i aproba aberatiile strigatoare la cer fara sa cracneasca.
Primaria nu tine de excutiv, prefectura da! Am inteles ironia ta, fii linistita. Te asteptai sa-l atac si pe noul primar interimar… Mai invata, inainte de a posta. Daca nu m-ai fi facut „postac”, tu, de la inceput, nu te-as fi facut prostaca, clar? Daca tu ai inceput sa ma jignesti, suporta consecintele, OK?
Cu toate astea, continui sa arunci cu laturi, si tot tu esti cea ofensata… Ai un tupeu…Nu ma mai pot cobora la mintea ta!
cosmarel: mai iesi afara, ia o gura de aer, admira natura, desi, dupa ce ti-a facut… :)))))
Nu e corecta stirea pe HotNews.
iata originalul stririi de la CEDO:
On 16 November 2011 the Romanian Government requested the Court to waive the
immunity of Judge Corneliu Bîrsan, the judge elected in respect of Romania, in the
context of the criminal investigation being conducted by the National Anti-Corruption
Directorate in respect of his wife, Mrs Gabriela Victoria Bîrsan.
Meeting on 21 and 23 November 2011, the plenary Court – on the basis of the relevant
international instruments and the information supplied by the Romanian Government,
and after noting that the privileges and immunities enjoyed by the Court’s judges under
the General Agreement on Privileges and Immunities of the Council of Europe and the
Sixth Protocol thereto were applicable both to Judge Corneliu Bîrsan and to his wife –
decided to allow the request to waive immunity in respect of Mrs Bîrsan, to the extent
strictly necessary for the conduct of the investigation.
It rejected the request for immunity to be waived in so far as it concerned
Judge Corneliu Bîrsan.
The waiving of immunity does not have retroactive effect.
The Court’s
Daniela,
Mare dreptate ai, mai ales atunci cind spui „Discutiile mele cu ei (p.n.prietenii) se transforma in certuri ”
Spuneam, cu o alta ocazie, exact acest lucru. Adica, pentru a nu crea certuri si pentru a nu distruge prietenii, in cercul de romani in care ma invirt, nu se discuta religie si politica.
Este adevarat ca aceste „prietenii” nu sunt nici pe departe ceea ce erau pe vremuri in tara, dar este un mod de a sta conectati fara a crea disensiuni.
Asadar: INVIDIA ,INVIDIA…..INVIDIA….INVIDIA….
PS.Si in consecinta orgoliului apare servilismul si lingusirea prin care cel intersat se gudura si se face mic fata de superior sau chiar fata de unul pe care-l admira, fara a avea neaparat vreun avantaj din asta csci intuind orgoliul ca o a doua natura generalizata la noi (confirmand astfel caracterul de dominanta a acestui „sentiment romanesc al fiintei” doreste sa-i faca placere celui laudat la fel cum un barbat face complimente in mod masculin interesat unei femei chiar si intangibile pentru el.:)
E o provocare dar in acelasi timp e f greu sa respecti regulile provocarii.Cateva cuvinte nu pot defini istoria si evolutia noastra ca popor, ca natie ca specie,
Tot ce se scrie aici pare a fi real dar, vreau sa aminbtesc tuturor ca oglinzile in care ne privim sunt deformate, deformate de timp si intamplari.
Asi spune ca inainte de-a fi romani trebuie sa nu uitam ca suntem oameni. Si cred ca asta am pierdut de-a lungul miilor de ani. Cred ca este vorba despre degenerarea speciei. Pot sa va spun din experienta ca poti intalnii oriunde pe pamant oameni minunati sau oameni mincinosi, puturosi, falsi, ipocriti, criminali, tradatori, smecheri………. Asa zisa societate dezvoltata are si beneficii dar si inconveniente. Deformarea noastra ca specie cred ca face parte din inconveniente. Nu trebuie sa ne credem nici mai rai nici mai buni decat orice om de pe pamant. Am primit sansa sa alegem cum sa fim si sa ne alegem modelele. Tine de noi – chiar ca si popor, ca sa revenim de unde am plecat.
Astept postarea 444
Un calugar ortodox si m-am mirat ca nu catolic mi-a spus odata ca cel mai grav pacat este orgoliul egoist ,infatuarea peste masura care este de fapt imaginea diavolului in noi.
De la el se trag toate celelalte si cred ca am inteles ce dorea sa spuna desi pare de neinteles.
Ei bine Romanul il are cu supra masura pe acesta,. De ce spun asta?
Pentruca in Cartea Facerii prima omucidere, o face Cain manat invidie care nu este altceva decat o fateta prin care se manifesta acest orgoliu luciferic.
Raport Bine(Abel) -Rau(Cain), 1-1;
In Miorita mitul fondator al romanismului scorul este de 2-1 caci doi frati tot din invidie adica orgoliu nemasurat isi ucid fratele atacandu-l pe la spate.
Mesterul Manole poate fi descifrat si ca un mit al distrugerii perpetue a ce face altul cand vii tu sa continui pentru ca sa nu finalizezi decat cu sacrificiul enorm al jumatatii tale, nevinovate si neorgolioase.
Astea sunt pacatele capitale sub zodia carora supravietuieste neamul nostru, care de aceea fiind mai grav vinovat decat stirpea lui Cain, poate pretinde si el ca ar fi cumva un „Ales” ? 🙂
Salut,oameni liberi si fericiti! 😆
Imi este parca mai la indemana sa identific defectele,fiind adesea subiectiva si predispusa la reactii emotionale,ceea ce nu mi se poate atribui numai mie.
-da,suntem impulsivi,dar reactionam pe cont propriu,nu ne stabilim obiective majore pe care sa le urmarim pana la finalizare
-ne victimizam prea mult,mereu sunt de vina altii
suntem ( natia noastra) coplesiti de sentimentul neputintei si asta se vede din verdictele auzite de la toate nivelurile:”n-are rost,nu putem face nimic,toti sunt la fel,toti sunt hoti si corupti”
-de fapt reducem totul la politic si la politicieni,de parca ei nu sunt romani si nu dintre noi purced.
-cel mai pagubos defect mi se pare FRICA,atat de mare e ca,ne temem si de noi insine
😆
Cu toate acestea ,avem si cate ceva numai al nostru
-romanii sunt crestini,asezati si echilibrati(mai ales ardelenii si banatenii)
-avem vocatie ecumenica unica
-suntem un popor hatru: stim sa facem haz de necaz
-in ciuda aparentelor,valorile spirituale ne unesc,ori unde am fi
-si la fel ,eliminand exceptiile, suntem buni familisti. 🙂
Alte trasaturi general umane mi le insusesc! 😆
Profa,
ma regasesc in portretul tau, si incerc sa mi-l mai imbogatesc cu noi culori si nuante.
Salut Profa 🙂
Salut,pianistu! 😆
INTELEGEM SI ACCEPTAM PACALELILE DE 1 APRILIE
Teapa nu o iau coruptii o ia poporul ROMAN
Contributia pentru cogenerarea de inalta eficienta este reglementata prin Ordinul 12 din 25 februarie 2011, emis de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, a fost stabilita la valoarea de 0,02294 lei/kwh (inclusiv TVA) si a intrat in vigoare la data de 1 aprilie 2011. Calculul acesteia se face prin inmultirea valorii unitare a contributiei ( lei/kWh) cu cantitatea de energie electrica activa ( kWh) facturata, respectiv consumata .
Toti cei care avem incheiate contracte de furnizare a energiei electrice suntem obligati la plata acestei contributii.
65.000.000.000 x 0,02294=1.491.100.000 lei 342.781.609 euro la un curs de 4,35 euro
la un consum de 2000 KWh x 0,02294 lei/KWh = 45,88 lei deci 10,5471 euro aproximativ pe fiecare familie de Roman
Asta am sesizat si eu mai demult tot pe Blog. La cat sunt de nesimtiti-asta ca sa ma exprim elegant- ma astept ca taxa buclucasa sa ajunga in factura din ian.2012 la 100 ron.Am facut sesizare la OPC, si, ce credeti?, COMPETENTELE au fost delegate la ANRE. Astept si acum raspunsul. La OPC mi s-a raspuns ca „stim, da’ n-avem ce face. Cel mai bine(au zis ei) sa va adunati mai multi nemultumiti si sa dati Electrica in judecata”. Si aici ajungem la DEFECTELE romanilor(cu toti cu care am discutat asta mi-au spus ca”ce sa facem, nu ne putem pune cu ei.Suntem PREA MICI”):
1. Romanii sunt indiferenti
2. Romanii nu sunt uniti DECAT LA BINE.
CALITATI:
1. Avem multe capete luminate, dar…(si ma intorc la DEFECTE-NE MARGINALIZAM ELITA)
2.Suntem rabdatori, poate PREA rabdatori
Noi romanii sintem paradoxali, sintem cumva la extreme.
Putem fi minunati prieteni, saritori, putem fi geniali, culti si frumosi la suflet.Putem munci cu daruire si cu uitare de sine.Ne da fiori o poezie a lui Nichita Stanescu si plingem in hohote cind cinta Hrusca „Ruga pentru parinti”.Asta e o latura.
Dar mai exista un fel de romani, cei care inca asteapta sa li se dea, care se uita mai repede in curtea vecinului decit in a lor, cei care vor salarii mari pe munca mai deloc, cei care sint vesnic nemultumiti de viata lor dar care nu fac niciun efort sa o schimbe in mai bine, cei ce birfesc si vorbesc oricind de rau pe oricine, incepind cu presedintele tarii si terminind cu rudele proprii, cei care injura ca la usa cortului,cei care ridica repede piatra sa loveasca in cel care a gresit…
Oare om putea cumva sa echilibram cele doua Romanii, caci intr-una din ele eu ma simt straina?
Foarte adevarat,Iulia!
Ma simt si eu straina in acea parte intunecata de tara.Am convingerea ca toate aceste exacerbari in comportament nu definesc firea poporului roman.Individualismul,malitiozitatea trebuie cautate in social si in conditiile specifice de criza ,cand cea materiala este insotita si de cea morala.
Iulia, eu zic ca da!!!
Comentariile sunt închise.